България се идентифицира най-добре със своята култура и история. Това заяви в Пампорово министърът на туризма Николина Ангелкова.
Потенциалът на културно-историческия туризъм в България не е достатъчно оценен и използван, коментира министърът.
В момента се разработва нова визия за реклама на страната като целогодишна туристическа дестинация, в която се залага допълнителен фокус върху културно-исторически маршрути и планинския туризъм.
Новата концепция за реклама ще бъде представена на Националния съвет по туризъм.
Предвижда се разработване на конкретни културно-исторически маршрути, които според министър Ангелкова целево да се рекламират във всяко едно представяне на държавата на туристически борси и изложения.
Съвместно с Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти Ангелкова работи по създаването и предлагането на нови балкански комбинирани туристически турове и пакети. Според нея балканските страни имат общи корени и бит и много общо, което можем да предложим на всички, така че да бъдем една привлекателна туристическа дестинация, смята Ангелкова.
При посещението си в Пампорово министър Ангелкова се ангажира с подкрепата си за кандидатурата на Сдружение „Българско ски училище” и курорта Пампорово за домакинство на Интерски Конгрес през 2019 г. Тя обеща и съдействие за възраждането на традиционния събор на Рожен, което е емблематично събитие не само в културния календар на областта, но и извън пределите на страната.
Министърът на туризма уточни, че още следващата седмица предстои внасяне на концепцията за туристическо райониране, като до края на януари ще бъде финализирана и заповедта за това, допълва Дарик.
Министерството на туризма е предприело инициативи за нормативни промени. Предстои да излязат наредбите за ски учителите и безопасността на ски пистите. В периода 19-23 януари на среща на Националния съвет за туризъм ще бъде приета и Националната програма за реклама за 2015 г.