IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Малък процент от сметките за ноември са за над 31 дни, твърдят ЕРП-тата

За част от клиентите отчетите са се забавили заради лошите метеорологични условия през ноември

20:29 | 23.12.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Малък процент от сметките за ноември са за над 31 дни, твърдят ЕРП-тата

Много малък процент от сметките за ноември са за период по-дълъг от 31 дни, обявиха електроразпределителните дружества в страната. По-рано днес от енергийното министерство съобщиха, че започват проверка на информация, че дружествата са отчитали потреблението за ноември в по-дълъг период.

Отчитането на сметките е било коментирано от министрите по време на заседанието на Министерския съвет в понеделник, става ясно пък от публикуваната стенограма. От нея става ясно, че темата повдига вицепремиерът Томислав Дончев, който съобщава, че има оплаквания от завишени сметки за ноември.

„Вече един път това успя”, коментира от своя страна премиерът Бойко Борисов пред министрите, намеквайки за протестите срещу високите сметки в началото на 2013 година, които доведоха до оставката на първото правителство на ГЕРБ.

Тогава проверката показа, че сметките не са завишени, но отчетеният период беше в някои случаи и повече от 40 дни.

От ЧЕЗ – България обясниха днес, че само 0,1% от сметките са с по-дълъг от установения период. Причината е предоставената на клиентите възможност да декларират сами показанията на електромерите. Тогава отчитането се извършва в предвидения срок, но фактурата отразява датата, към която клиентът е извършил самоотчет.

От дружеството обещаха, че през празничните дни ще създадат необходимата организация и да отчитат електромерите на своите клиенти, така че да не се получава удължен период във фактурите.

В съобщението на Министерството на енергетиката пък беше посочено, че сметките на "Енерго - Про", в които срокът е над 31 дни, са малко над 2%. От дружеството малко по-късно опровергаха тези данни. „Потреблението на 99,46% от клиентите на компанията за ноември е било отчетено до 31-, ден, което отговаря на нормативните изисквания”, обясниха от дружеството.

Според тях има единични случаи, при които не е осигурен достъп до електромера в имота. Изнесената цифра отговаря на процента неотчетени потребители ден преди изтичане на крайния срок, категорични са от „Енерго – Про”.

От EVN – България уточняват, че заради лошите метеорологични условия, затруднили достъпа до отдалечени селища, действително има фактури с отчетен период от над 31 дни. 98% от електромерите обаче са отчетени в рамките на нормативните изисквания. Около половин процент са отчетени на 32-я ден.

При останалите клиенти става въпрос за ограничен достъп до електромерите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 32 rate down comment 8
Tony
преди 9 години
Колкото и да са малки сметките, ще има протести и герб ще си отиде.дпс НЯМА да ги спаси! :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още