IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Дълговете на БДЖ са 567 млн. лв., 370 млн. лв. от тях са към банките

Необходимо е железницата да стане приоритет на държавата, за да може да се развива, заяви директорът на „Холдинг БДЖ” Владимир Владимиров

12:17 | 21.12.14 г. 4
Дълговете на БДЖ са 567 млн. лв., 370 млн. лв. от тях са към банките

Общата сума на задълженията на БДЖ към днешна дата е 567 млн. лв., от които 370 млн. са задължения към банките. Това заяви изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД Владимир Владимиров в интервю за Агенция „Фокус”.

„Останалите задължения са към доставчици и към Национална компания „Железопътна инфраструктура”, каза той.

Владимиров обясни, че всички тези задължения са натрупани от предходни периоди, като процесът на натрупване на задълженията започнал в периода от 2002 г. до 2009 г. "От 200 млн. лв. задължения през 2002 г., през 2009 г., когато аз влязох за пръв път в управлението на дружеството, задълженията достигаха до почти 840 млн., тоест се наблюдава едно неколкократно увеличение на задълженията, които системата не може да поеме. Хубаво е, че в резултат от усилията и на БДЖ, и на държавните институции, към днешна дата задълженията са чувствително намалели”, обясни Владимиров. 

По думите му бъдещето на БДЖ е свързано с много трудности като първата според него е това, че в държавата няма достатъчно средства. „Много малко средства се заделят през държавния бюджет за развитие на железницата. Още по-голямата причина е, че железницата не е приоритет на българската държава, на всички правителства, на всички политически партии, без значение кои от тях са в управлението и кои не. Това пречи на железниците да се развиват”, посочи той.

Владимиров подчерта, че е необходимо да се постигне съгласие между всички институции, които имат отношение към железницата и тя трябва да стане приоритет на държавата, за да може да се развива. „Сега наблюдаваме следната картина – едно правителство управлява, извършва определени реформи, чертае път, по който трябва да се развива железницата. После идва друго правителство, то променя политиката, спира реформите или ги трансформира в нещо друго. Така се получава едно движение нагоре-надолу, което не е от полза на железницата”, коментира изпълнителния директор на БДЖ.

Той поясни, че освен това за дълъг период от време не се заделят необходимите средства за инвестиции в железницата. „Няма как да имаме конкурентоспособна железница без да има инвестиции в нея. Това може да се случи само, ако железниците са национален приоритет. Разбирам, че в момента ситуацията е изключително тежка – има проблеми в НЕК, в пенсионната система и в много други сфери. Но, ако не направим железниците приоритет, няма да решим проблема”, каза още Владимир Владимиров.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:01 | 08.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 6 rate down comment 1
studioaa
преди 9 години
Предполагам, че "ставам приоритет на държавата" значи получавам по-голяма държавна субсидия. БДЖ е реално едно фалирало предприятие, което се крепи единствено на субсидията от 140 млн. лева годишно, а има собствени приходи в мизерен размер на 95 млн. лева. Спешно необходима е или приватизация или фалит и ликвидация...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 1
fortiss
преди 9 години
Не е ли по-добре аз да стана приоритет на държавата, за да мога да се развивам ????Защо транспорта на зърно из БГ се прави с авто транспорт, а БДЖ почти не участва??? Защото не става за нищо !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 0
Mammita
преди 9 години
Интересно, ако сега БДЖ тръгнат да съкращават *** разкрити шатове, веднага ще скочат синдикатите. А къде ли спаха като се трупаха тия дългове? Само дето малко ми се струва, че при протести синдикатите са в конфликт на интереси тук. Колкото повече се раздуват щатовете и се назначават все повече и повече бройки, които да си клатят краката, толкова повече членове имат синдикатите и респективно по-големи приходи от членски внос. Ако се започне оптимизация ще им намалеят членовете и приходите. Така че тук ми се вижда, че не би трябвало да имат право на глас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още