Министърът на туризма Николина Ангелкова обяви, че министерството ще организира нов конкурс за национално туристическо лого на България.
В предаването „Седмицата“ на Дарик радио тя обясни, че вероятно ще се направи конкурс, така че художници да имат шанса да представят идеите си за нова туристическа емблема на България след провала на последната визия на бранда, който Ангелкова определи като „голяма цветна торта“.
По думите й новото лого може да бъде факт „след месец или два“.
Ангелкова каза, че по нейни наблюдения чужденците разпознават България най-вече с розата и киселото мляко.
Подготвя се и регистър на българските туристически атракции, каза министърът. В момента се събира информация от общините по места къде какви атракции и забележителности има и кога могат да бъдат посещавани в рамките на годината. Идеята е на националния туристически сайт на България да може да се проверява по месеци къде какво може да посети и да се види, което е важно за чужденците, а и за българите.
Определено има спад от туристите от Русия и Украйна, потвърди министърът. Но каза, че Министерството на туризма ще продължава да участва на големите туристически борси в Москва, за да промотираме страната си. Тя изтъкна, че задължително трябва да се прави разлика между туризма и геополитиката, защото България има много добър имидж на руския пазар.
Тази година очакваме ръст на туристите през зимния сезон, който се открива днес, предимно от съседните ни държави – Гърция, Турция, Македония, Румъния. Най-силен ръст се очаква от Турция - 10%, от Македония и Гърция – 5%, от Сърбия и Румъния - около 2%.
Има уверение от външното министерство, че е стартирало издаването за многократни туристически визи за целия зимен сезон за туристите от Турция, за да се улесни достъпът им до българските ски курорти. Турските авиолинии ще имат и директни полети до Пловдив, за да се стига по-лесно до курорти като Пампорово.
Обсъжда се вариант за облекчаване на визовия режим с Русия и Китай, отбеляза Ангелкова, без да даде повече подробности.
За миналата година най-посещаваният от българите зимен курорт е бил Пампорово, а от чуждите туристи - Банско, Боровец е по средата по посещаемост, каза още министърът. И трите курорта предлагат услуги на достатъчно високо качество и отговарят на всички стандарти, допълни тя.
За да направим промяна в националната реклама на туризма, трябва да изградим нова устойчива стратегия до 2020 година, каза още тя. Това ще ни позволи да се възползваме максимално от евросредствата за туризъм, които ще са около 1 милиард евро в следващите седем години. Документът трябва да е съпроводен от ясна пътна карта, която да указва какво точно искаме да постигнем, обясни Ангелкова и посочи, че целта е ръст на туристите и утвърждаването на България като разпознаваема целогодишна туристическа дестинация.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Администрацията на Тръмп се подигра на Байдън
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев