IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лиляна Павлова предупреждава за риск от забавяне на строителството на "Хемус"

Кабинетът отказа сключването на държавно гарантирани заеми за пътна инфраструктура на своето заседание в сряда

12:01 | 28.11.14 г. 6
Лиляна Павлова предупреждава за риск от забавяне на строителството на "Хемус"

Отказът на кабинета за държавно гарантирани заеми през 2015 година ще постави в риск строителството на магистрала „Хемус“, става ясно от публикуваната на сайта на правителството стенограма от последното заседание на министрите.

На него министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова остро реагира на предложението на финансовото министерство да не бъде подкрепено споразумението с Европейската инвестиционна банка за продължаване на програмата „Транзитни пътища IV” чрез държавно гарантиран заем до 300 млн. евро.

Освен „Хемус“ заради липсата на средства ще бъде заплашено още и довършването на участъци от Трансевропейската мрежа София - Видин, София – Калотина и София – Велико Търново – Русе. Няма да има средства и за довършването на започнати участи по Южната дъга на Софийското околовръстно шосе и ремонта на старите участъци от АМ „Тракия“, предупреждава Павлова.

Финансовият министър Владислав Горанов коментира, че през 2015 година могат да се водят разговори за заемни споразумения, но средствата няма да бъдат харчени догодина, а през 2016 година.

„Аз не искам разговори, аз искам споразумение и пари“, заявява обаче регионалният министър. На този коментар премиерът Бойко Борисов репликира с думите на здравния министър Петър Москов - „С пари всеки може“, а отговорът на Павлова е, че все още не е намерила начин да строи пътища без пари и ще се радва на ноу-хау.

Припомняме, че в сряда Министерският съвет взе решение да подкрепи само един държавно гарантиран заем през 2015 година  - за новата газова интерконекторна връзка между Гърция и България. Неговият размер е 157 млн. лева.

От думите на Горанов в стенограмата става ясно, че са отхвърлени възможностите да бъде теглен заем, подкрепен от държавата, за покупка на боен самолет от страна на Министерството на отбраната, чиято стойност е около 800 млн. лева, както и за проекти за рехабилитация и модернизация на регионалната пътна инфраструктура, на стойност към 300 млн. евро.

За държавни гаранции е претендирала и Българската банка за развитие, която по думите на финансовия министър обаче е добре капитализирана и ликвидна и затова и това искане е отказано.

„Предложените разчети по проектите на Министерството на отбраната и на Министерството на регионалното развитие и благоустройството представляват значителен финансов ресурс, възлизащ на 1,3 милиарда лева, което не позволява обезпечаването им в рамките на средносрочната бюджетна прогноза за 2015-2017 година“, обобщава Горанов. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:29 | 08.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 7 rate down comment 1
tnm
преди 9 години
Аз викам, Северна България да вземем да я закрием. Тъй де, с тоз ограничен бюджет и таз допълнителна задлъжнялост, това ми се струва най-правилно като решение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 5
MZ/X
преди 9 години
Имаш ли някакви проучвания, че ще се изплати магистралата или просто предполагаш? При ограничен бюджет и допълнително задлъжняване на държавата подобни експерименти могат да излезат скъпо!Две аварийни ленти за 240 киломтра са пари достатъчни за свързване със скоростен път Хемус с Дунав мост 2 например!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 10 rate down comment 2
misanthrope
преди 9 години
Хе хе МеЗе, .дет викаше Тошо, това дето аз го построих, вие не може да го боядисате. Така ми прилича твойта приказка
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 18 rate down comment 2
hellwitch
преди 9 години
Пълни глупости - още щом го пуснат Хемус като СП ще е с запълнен капацитет.За съжаление Горанов се насочва към политиката на рестрикции ала Дянков, която води към нищото.Заеми трябва да има само за ясни инвестиции - АМ Хемус е очевадна полезна инвестиция, която би се изплатила за под 10г. от допълнителния икономически растеж, който ще генерира.Този министър на финансите трябва да спре да гледа отчетите, а да види къде отиват паричните потоци - къде е в бездъна Пеевска каца и къде за реални публични инвестиции(не еднократни харчове)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 17
MZ/X
преди 9 години
За сега Хемус няма нужда да е магистрала! Много по евтино и ефективно е да направят скоростен път с 2х2 ленти без аварийна лента с възможност някога в бъдъще да се разшири, като магистрала.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 1
misanthrope
преди 9 години
E нали уж ни отпуснаха?http://***.investor.bg/evroproekti/264/a/eib-ni-otpusna-zaem-ot-500-mln-evro-za-syfinansirane-po-evrofondovete-184629/Са па нямало. Или тоя е друг? Обърквам се вече
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още