Държавата може да окаже подкрепа – чрез бюджета или от Българската банка за развитие, но само за преструктуриране на Холдинг БДЖ, съобщи в ефира на БНТ транспортният министър Ивайло Московски.
Той обаче призна, че все още е рано да се даде конкретен отговор дали в бюджета за догодина могат да бъдат заложени средства за железопътното дружество. Транспортното министерство обаче прави анализи как може да се случи това.
Преговорите с кредиторите на дружеството са „във фаза на напрежение“, коментира още транспортният министър. Той посочи, че правителството ще настоява за разсрочване на задълженията.
Московски посочи, че отново се е върнал трендът за увеличаване на задлъжнялостта в холдинга и посочи за пример „БДЖ – Товарни превози“. През 2009 година задълженията на дружеството са били 20 млн. лева, а до 2013 година са били намалени до 3 млн. лева. За година задълженията на дружеството отново са се увеличили и вече достигат 14,5 млн. лева, коментира той.
По тази причина са направени и промените в ръководството на компанията, допълни още Московски. Той повтори, че ще работи за рестартиране на процедурата за приватизация на „БДЖ – Товарни превози“, макар че призна, че на този етап няма желаещи да купят дружеството. „Ние сме длъжни да опитаме“, коментира Московски.
Един приоритет за правителството по отношение на БДЖ ще бъде и обновление на подвижния състав на дружеството. Това може да стане чрез заемни средства или капиталов трансфер от държавния бюджет.
На този етап финансовото състояние на БДЖ не позволява тя да изпълнява проекти по оперативни програми и да получи финансиране от ЕС, уточни още Московски.
Той очаква загуби на "стотици милиони" европейски средства заради забавени проекти в пътната и железопътната ос на ОП "Транспорт". Всички проекти са били забавени с малко повече от година, обясни новият транспортен министър. За него причината е лиспваща политическа воля, за да бъдат извършени необходимите действия, смята новият транспортен министър.
Магистрала "Хемус" ще получи европейско финансиране, но няма да бъде изграждана само с европейски средства, а и вероятно с пари от бюджета или заемни средства, стана ясно още от думите на Московски.
преди 10 години Vesko, вероятно биха ти го харизали безплатно, така, както е много апетитно, стига да поемеш едни 300 милиона дългове :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ако може да не искат пари от бюджета, моля!Да уволнят всички крадливи синдикалисти, които точат нафта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Апетитна хапка е това БДЖ отговор Сигнализирай за неуместен коментар