Сериозни инвестиции в БДЖ обеща новият транспортен министър Ивайло Московски, цитиран от „Фокус”. Подготвя се и мащабен план за преструктуриране на железопътния сектор.
„Концентрираме се в оздравяването на”БДЖ – Пътнически превози” и най-вероятно ще бъде рестартирана процедурата по приватизацията на „БДЖ – Товарни превози”, коментира още транспортният министър.
Той посочи, че около 5 млн. евро от средствата на БДЖ са блокирани в германската банка KfW, с която българските железнициимат кредитни взаимоотношения.
Московски обеща да се търсят варианти не само за оптимизацията на структурата, но и за подновяване на подвижния състав на компанията. Той оцени, че през последната година е била на безвремие, което се е отразило на всички сектори в държавата.
Ивайло Московски каза още, че Министерството на транспорта ще продължи стратегията си за пристанищата и летищата с концесионна политика, а в пътния сектор ще се използват механизмите на Оперативна програма „Транспорт“.
Като рисковите пътни проекти, Московски посочи лот 4 на Автомагистрала „Струма“, както и АМ „Марица“. „Продължава работата по изграждане на електронно управление“, обясни още транспортният министър.
преди 10 години Отн.:плана за преструктуриранеПреди плана за преструктуриране може би няма да е зле да се направи и една по-мащабна информационна кампания за ситуационна запознатост за реалното състояние на нещата -кои обекти (не целите сектори) на БДЖ са на печалба и кои на загуба и защо, колко служители от БДЖ са с ортогонално неподходяща квалификация за длъжността която заемат ...от десетилетия, колко пенсионери продължават да работят на трудов (а не на граждански) договор и докога, кой каква дезинформация е подавал на ръководството и на министерството през годините, каква част от вътрешните наредби са абсолютен спам (практически неизпълними, пълни с противоречия със себе си и с останалите разпоредби, скарани с всички стандарти и т.н.).И защо тези мотриси не бяха договорени навремето като кооперирано производство, което щеше да излезе 15-20 пъти по-евтино.Ситуационната запознатост може да започне с диаграми и процесограми на бизнес процесите и бизнес моделите на БДЖ и анализ на паричните потоци отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Приватизация, без оздравяване на БДЖ, ще значи продаването му за жълти стотинки и нарязването му на скрап. Този филм вече сме го гледали. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Хайде пак приватизация на Товарни превози, голямо желание има да ги продадат, а не да се оздравят, не мога да разбера как едните за година и половина успяха да предоговорят кредити, да намалят задлъжнялост и т.н., а другите преди това за 3 и половина години само да ги увеличават и да обясняват колко са зле. Това е реалността, явно има начин, но трябва и различно желание от това да си продадеш приходното звено, за да спасяваш това, което винаги ще е на дотации. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Забравихме, че по времето на МОСКОВски се обнови половината подвижен състав на БДЖ. Сега щял да обнови и другата половина.О, не. Това било в някаква алтернативна реалности. отговор Сигнализирай за неуместен коментар