В представената за обществено обсъждане концепция за туристическо райониране на страната, която обособява 9 района, е предвидено създаване на организации за управлението им, но не е ясно откъде ще дойде финансирането. Това заяви председателят на Управителния съвет на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) Светлана Атанасова пред БНР.
Тя посочи, че трябва да се мисли за финансиране с европейски средства и изрази скептицизъм, че фирмите от сектора биха могли да заделят процент от оборота си като своеобразен данък реклама, за да промотират туристическите райони, както е заложено в концепцията за туристическо райониране на България.
Документът, който бе пуснат за обществено обсъждане преди дни, предвижда възможност средства за реклама на туризма да идват и от самите туристически фирми.
Предложението обаче среща неодобрение от страна на бранша. Атанасова посочи, че финансирането от фирмите е възможност, но състоянието на туристическия бизнес е тежко и едва ли фирмите могат да отделят от оборота си за реклама.
Въпреки това експертът посочи, че браншът не е доволен от ефикасността на националната реклама и логично си задава въпроса как държавата би могла да се справи и с регионалната, която според концепцията трябва да е в ръцете на организациите за управление на туристическите райони.
Все пак има надежда, че регионалната реклама ще е по-ефикасна от националната, защото засяга най-вече местното самоуправление – общините, каза Светлана Атанасова. Според нея има шанс регионалната реклама в туризма да бъде по-добра от тази на национално равнище.