Националният експертен съвет към Министерството на регионалното развитие е одобрил парцеларния план за строежа на отсечка от магистралата между България и Сърбия, съобщават от пресцентъра на ведомството.
Приет е и подробният устройствен план на пътния участък, който трябва да бъде одобрен и със заповед на заместник министър-председателя по икономическата политика и министър на регионалното развитие и инвестиционното проектиране в служебното правителство Екатерина Захариева, допълва се в съобщението.
Заповедта ще бъде основание за последващи дейности – отчуждителни процедури, проектиране, строителство и експлоатация на пътя.
Все още обаче не е тръгнала тръжната процедура за проектирането и изграждането на пътя София – Калотина, който е част от магистралата София – Ниш и европейския транспортен коридор №10.
Първата обществена поръчка за проектиране и строителство беше обявена през 2012 г. Плановете бяха изграждането на отсечката да се финансира със спестени пари от оперативната програма „Транспорт“ 2007-2013 г., като крайният срок за завършването ѝ се сочеше 2015 г.
Заради изчерпването на парите по програмата, предназначени за пътища обаче, правителството на Пламен Орешарски спря процедурата и отложи реализацията на трасето за новия програмен период 2014-2020 г.
Вторият търг беше обявен през май, за да има проектна готовност при намирането на финансиране за строителството на пътя София-Калотина, тъй като парите за пътища по новата оперативна програма „Транспорт“ отново няма да са достатъчни заради строителството на лот 3 на магистрала „Струма“.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обаче отмени като незаконосъобразно решението на Агенцията "Пътна инфраструктура" за откриване на обществената поръчка заради противоречащи на закона критерии, заложени в изискванията към потенциалния изпълнител.
Експертният съвет към регионалното министерство е приел и изменение на Подборния устройствен план и парцеларния план за изграждане на Гранично-контролно пропускателен пункт „Маказа“, пише още в съобщението. Проектът е изработен от Националния експертен център за териториално развитие и предвижда обособяване на урегулиран поземлен имот за граничен пункт. Така ще се създаде основа за изграждането на навес над съществуващите сгради, изграждане на ленти за тежкотоварен превоз и други обслужващи обекти.
За строителството Агенция „Пътна инфраструктура“ ще кандидатства за финансиране от Програмата за трансгранично сътрудничество България- Гърция.
С реализацията на проекта се поставя основата за пускане на тежкотоварен трафик през ГКПП- Маказа, допълват от ведомството.