Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи нелоялна практика на фирма „Технополис България“. Веригата магазини за техника не са давали на потребителите пълната информация по своя кампания „Защита срещу кражба за две години“.
Проверката на Комисията е установила, че за да важи застраховката срещу кражба, след покупката на даден продукт, клиентите на магазина е трябвало в едномесечен срок да го регистрират на сайта на производителя. В случай на кражба заявлението за подмяна се подава на точно определени електронна поща или телефон на производителя.
При продажбата на стоките в магазините „Технополис“ обаче клиентите не са получавали пълната информация. От КЗП са установили още, че информация за кампанията липсва и в гаранционните карти, ръководствата за експлоатация и на щандовете, на които са изложени стоките в магазините.
„След като търговецът никъде не посочва допълнителни условия за възможността клиентите да се възползват от рекламираната защита, те възприемат буквално информацията върху етикета „Защита срещу кражба за 2 години” и считат, че със закупуването на продукта директно получават това право“, коментират от КЗП.
Със заповед на председателя на КЗП на търговеца е забранено да прилага тази нелоялна практика в бъдеще. Санкцията, която ще претърпи, е до 15 000 лв.