Мениджмънтът в БДЖ може да е международен, ако управляващите се разберат за условията и цената с компанията за консултантски и инженерингови услуги в транспорта „Дойче Бан Интернешънъл”.
Очакваме оферта тази или следващата седмица, след което ще влезем в преговори, съобщи транспортният министър Данаил Папазов пред журналисти в Министерския съвет. По думите му следващото правителство би могло да продължи тази инициатива.
Среща, на която са били обсъдени възможностите за сътрудничество с представители на компанията, се проведе вчера в МС при премиера Пламен Орешарски.
Акцент в разговора е бил поставен върху преструктурирането и оздравяването на „Холдинг БДЖ” през призмата на опита и добрите практики на „Дойче Бан Интернешънъл” в мениджмънта на железопътните товарни и пътнически превози, съобщиха от правителствената пресслужба след нея. „Имаме нужда от практични решения, които да променят визията за развитие на дружеството, а не от консултантски проекти, които да стоят добре по лавиците”, е заявил министър-председателят.
Днес Папазов уточни, че управляващите предлагат да се направи цялостен анализ на дейността на БДЖ и да се види дали не може да бъде направен международен мениджмънт на компанията.
Според него е необходим поглед от професионалисти отстрани, които са направили такова преструктуриране на дружества в няколко държави и то успешно. Досега, по думите му, анализи са правени само от финансови институции като Световната банка например.
„Искаме „Дойче Бан“ да се включат в преговорите с кредиторите, след като имат реалната картина, много могат да ни помогнат и в преговорите с кредиторите“, обясни министърът.
Папазов съобщи, че ако и двете страни виждат възможности за сътрудничество и се разберат за цената, в БДЖ може да има дублиращ мениджмънт или той изцяло да бъде поет от „Дойче Бан“.
По думите му досега всички правителства са се съобразявали с препоръките на международните консултанти, но желаната промяна в БДЖ не се е случила. Според него причината за това е, че в основната си част препоръките са свързани единствено с финансовото оздравяване на дружеството, а не с коренна промяна в управлението му.


АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Депутатите приеха удължителния бюджет на първо четене
Мъж е с опасност за живота след сбиване в Кнежа
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Phillips 66: Рафинирането се рационализира
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента
Политически трусове, висока инфлация, липса на работна ръка... Притесненията на бизнеса растат
Омбусманът ще откаже, ако бъде избрана за служебен премиер
СДВР за камерите в тоалетните на училище: Записите са отивали на телефона на директора
преди 11 години БДЖ е пътник, за който връщането му към живота означава стабилизиране и приватизиране. Изкуствено се наливат пари в дружество, което е силно нерентабилно в момента. Това се отнася и за други подобни държавни дружества. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години С други думи: Признаваме, че сме некадърни!За да се оправи, БДЖ трябва да направи следното:1. Да постави интересите на клиентите си (тия, които плащат) пред своите2. Да спре кражбите3. Да подобри поддръжката на локомотиви и вагони отговор Сигнализирай за неуместен коментар