IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

КЗК глоби "Кауфланд България" с 542 хил. лв. за заблуждаваща реклама

Дружеството предлагало продукти на „най-ниска цена“, която понякога била равна на цените на конкуренцията

17:03 | 09.07.14 г.
КЗК глоби "Кауфланд България" с 542 хил. лв. за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба от 542 хил. лв. на „Кауфланд България” заради заблуждаваща реклама.

От юни 2010 г. до края на април 2014 г. дружеството е рекламирало цената и качеството на своите продукти с послания като: „K-Classic Ви дава гаранция за най-ниска цена! Без компромиси. При сравними продукти никоя друга търговска верига в нашия град не предлага по-ниска цена. Ден след ден, година след година“ и „гарантирано качество на най-ниска цена”, обясняват от КЗК.

Същността на гаранцията се свежда до обстоятелството, че дружеството предлага под собствената марка К-Classic продукти с гарантирано контролирано качество на най-ниска цена или на по-ниска такава.

Производството показало, че след проучване на цените на конкуренцията „Кауфланд“ намалява продажната цена на аналогични продукти, като предлага K-Classic на по-ниска от констатираната продажна цена на конкурентния продукт или на цена, равна на продукта на конкурента.

В рекламните послания понятието „гаранция” се свързва с поет ангажимент от дружеството да предлага промоционалните продукти именно на най-ниски цени. По този начин се създава предварителна представа у потребителя, че закупувайки дадена стока с посочената гаранция, тя е действително на най-ниска цена, посочват от Комисията.

Дружеството използва при промотирането на тази гаранция посочените граматически форми на превъзходната степен „най-” и сравнителната „по-” с цел да привлече вниманието на потребителите към факта, че цените на неговите продукти K-Classic са най-ниските при съпоставка с останалите конкурентни вериги, респективно са по-ниски от тях. И двете хипотези предполагат, че цените на продуктите K-Classic са не просто равни или еднакви, а са под цените на конкурентните сравними продукти, пише в съобщението.

Комисията приема, че с поведението си дружеството целенасочено и систематично поддържа две паралелни ценови реакции - намаление на цените на продуктите K-Classic под цената на конкурента или намаление до размера на най-ниската конкурентна цена.

Същевременно през целия период на предлагане и промотиране на гаранциите („най-ниска цена”) Кауфланд презентира пред потребителите цените на продуктите си като най-ниски цени в сравнение с цените на конкурентите.
В този смисъл е налице явно противоречие между същността на предоставяната гаранция и размера на цените в „Кауфланд“, смята Комисията.

Използваният от дружеството механизъм за компенсиране на потребители, заплатили за сравним или аналогичен продукт по-висока цена в магазините на „Кауфланд“ чрез възстановяване на разликата до размера на цената на конкурента, също влиза в противоречие със съдържанието на рекламните послания за „най-”/„по-” ниска цена.

При определяне на санкцията Комисията е отчела като смекчаващо обстоятелство факта, че след образуването на производството дружеството е спряло заблуждаващата реклама, като променя част от рекламното послание: от „най-ниски цени” на „трайно ниски цени”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:39 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още