Вътрешното търсене на произведени в България облекла нараства. Продажбите на дребно през 2013 г. са се увеличили с 25% в сравнение с 2010 г. и с 13% спрямо предходната 2012 г. Все още обаче вътрешният пазар съставлява незначителна част от общия пазар на българското производство на облекло, от което 90% е за страните от ЕС, съобщиха от Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил (БАПИОТ).
Едновременно с ръста във вътрешното търсене се наблюдава увеличаване на износа на облекло. За 2013 г. експортът на български текстил и облекло достига 1,8 млрд. евро - най-висока стойност след 2007 г. и 7% нарастване спрямо 2012 г., сочат последните публикувани данни на НСИ, както и данни на Евростат и информация от членовете на БАПИОТ.
По този начин нивото на експорта на текстил и облекло се доближава до това от най-силните години преди кризата, коментира от асоциацията. Те обясняват положителната тенденция с възстановяването на европейските пазари и с продължаващото засилено търсене на производствени мощности в Югоизточна Европа вследствие на отлива от Азия и Северна Африка.
Според наблюденията на асоциацията ръстът в експорта от 2013 г. се запазва и през настоящата година.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.