IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lufthansa Group е изместила WizzAir от второто място в България*

Авиокомпанията се възползва от отпадането на конкурента Fly Niki и увеличените пътувания след влизането на редица чужди компании в страната

13:02 | 11.06.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Според Александър Толвет Lufthansa Group е изпреварила WizzAir в България и вече е втрият по големина превозвач в страната ни след България Ер. <em>Снимка: Lufthansa</em></p>

Според Александър Толвет Lufthansa Group е изпреварила WizzAir в България и вече е втрият по големина превозвач в страната ни след България Ер. Снимка: Lufthansa

Lufthansa Group е изместилa WizzAir от второто място в България през 2013 г. и вече е най-голямата чуждестранна авиокомпания на българския пазар и втора по големина като цяло след България Ер. През миналата година компанията отчита около 16% ръст на пътниците в страната ни, заяви пред Investor.bg новият генерален мениджър за България, Албания, Македония и Косово за Lufthansa и Austrian Airlines Александър Толвет, който пое поста от февруари.

„През 2013 г. Lufthansa Group отчита около 30%-ен пазарен дял в България“, заяви още Толвет. Седалковият капацитет от и до България се е повишил с 24% за зимния период 2013/2014 в сравнение със същия период от предходната година, поясни oще мениджърът.

Една от причините за ръста е отпадането на конкурента Fly Niki от пазара. Припомняме, че нискобюджетната авиокомпания прекрати полетите си до България от януари 2013 г. Друга причина за нарастването Толвет вижда в увеличаващите се инвестиции на западни компании в страната. „Редица компании напоследък решиха да преместят производството си в България и това също доведе до ръст на пътниците“, каза той пред Investor.bg

По думите му заради високото търсене авиокомпанията обмисля да увеличи допълнително броя на полетите или да предложи по-големи самолети за дестинациите в страната ни.

„За 2014 г. по отношение на полетите имаме нужда от стабилизация, защото сме покрили вече основните дестинации. От януари до май сме увеличили броя на пътниците с 16% на този конкурентен пазар. До края на годината очакваме да запазим този стабилен ръст“, поясни Толвет.

Lufthansa осъществява повече от 70 полета седмично от и до България към главните европейски оперативни центрове - Франкфурт, Мюнхен и Виена. Следващите големи дестинации за България са Брюксел, Будапеща, Женева, Париж и, разбира се, до САЩ. През 2013 г. авиокомпаниите на Lufthansa Group са посрещнали на борда повече от 700 000 пътници от България за Германия и Австрия или обратно, а по-голямата част от тях използват полетите, за да се свържат с останалата част от света.

„За трета година виждаме прекрасно развитие на компанията за региона на Източна Европа. За последните две години и половина тази част на Европа е икономическият двигател и се очертава да остане такъв и през идните години“, заяви Офер Киш, регионален директор за Централна Европа на Lufthansa Group. През 2013 г. регионът е отчел ръст на превозените пътници от 6%, а за първите пет месеца на 2014 г. нарастването е над 10%. Седалковият капацитет в тази част на Европа е бил увеличен през 2013 г. с 3%, а за 2014 г. се предвижда нарастването да е над 9%.

По-рано в сряда авиокомпанията представи финансовите си резултати за фискалната 2013 година. Коригираната оперативна печалба на Lufthansa нарасна на годишна база с 62% до 1,042 млрд. евро вследствие на преструктуриране, чрез което компанията иска да намали разходите си и да увеличи ефективността си. Отчетената оперативна печалба възлиза на 697 млн. евро. Приходите на Lufthansa Group възлизат на 30 млрд. евро.

Бизнесът с пътнически превози е представен изключително добре, прибавяйки към оперативния резултат на компанията 495 млн. евро. Силното представяне се дължи на доброто и ефективно управление на разходите, силната мрежа от дестинации на компанията и фокуса върху клиентите, стана ясно по време на представянето на годишните финансови резултати и данните за превоза на пътници за 2013 г. на концерна. През цялата година компанията, която има 118 214 служители, е превозила 104,58 млн. пътници чрез 1,028 млн. полета.

Същевременно концернът намалява очакванията си за оперативната печалба за 2014 г. от 1,3-1,4 млрд. евро до 1 млрд. евро, поясни Мартин Рикен, директор „Корпоративни комуникации“ за Европа. "Причината са опасения, които вече изразихме по-рано и вече са налице. Става дума за увеличение на свръхкапацитета от Америка и САЩ. 60 млн. евро загубихме заради стачките на пилотите в Германия. Също поради валутни колебания във Венецуела компанията загуби още 60 млн. евро", поясни Рикен. 

След оповестяването на ревидираната надолу прогноза акциите на компанията във Франкфурт се сринаха с до 16%. "Става дума за понижение с около 30% на предишните очаквания", казва дилърът Андерс Симон. Той счита за възможно американските инвеститори по-късно през деня да натиснат допълнително надолу курса на книжата. 

Авиокомпанията е поръчала 261 броя самолета за 32 млрд. евро, като от тях 23 машини ще се присъединят към флотилията през 2014 г. Новите машини не са само комфортни, но и по-ефективни  - намаляват разхода на гориво с до 25%, а оперативните разходи - с до 20%.

През първото тримесечие на 2014 г. оперативните центрове на Lufthansa Group са достигнали най-високи оценки за точност сред всички европейски оперативни центрове, стана ясно още по време на представянето. В сравнение със същия период за миналата година точността на центровете на Lufthansa във Франкфурт, Мюнхен, Виена и Цюрих се е повишила с поне десет процентни пункта, показват оценките на Асоциацията на европейските авиокомпании (АЕА).

*Актуализирано към 14,30 с информация за курса на акциите

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:23 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
payak
преди 10 години
Не са лоши Луфтханза, ама аз предпочитам да летя с българска авиокомпания.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още