Възможно е да бъде пуснат скоростен влак между Русе и Гюргево през Дунав мост, но за целта първо трябва да бъде реконструирана жп линията Русе-Варна. Очаква се тръжната процедура да бъде обявена през втората половина на годината, съобщиха за Investor.bg от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ).
След това ще се пристъпи към подписване на договор и стартиране на строителството. От дружеството поясниха, че разполагат с пълна проектна готовност за започване на реконструкцията.
Общата индикативна стойност на проекта е 749 млн. лева без ДДС. Очаква се проектът да бъде финансиран по Оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г.
Проектът е разделен на два участъка: Русе – Каспичан с дължина 135 км, еднопътна жп линия и Каспичан – Варна с дължина 97 км, двупътна жп линия.
Предвижда се строителството на железопътната линия да приключи до края на 2020 г.
В момента средно на ден по линията се возят около 780 пътници, заявиха от БДЖ. Засега е трудно да се прогнозира какъв ще е броят им след реконструкцията.
"Целта на обновяването на жп линията Русе-Варна е да се пусне скоростен влак Букурещ-Гюргево-Русе-Варна, което още повече ще натовари Дунав мост като съоръжение“, заяви областният управител на Русе Венцислав Калев, цитиран от БТА.
По данни на митницата в Русе средно по 5 000 превозни средства мниват за денонощие през Дунав мост в двете посоки. От тях леките автомобили са около 3000, а останалите са тежкотоварни камиони и около стотина автобуса.
Справка показва, че средно на година в посока Румъния през съоръжението преминават по около 700 000 превозни средства, като приблизително толкова влизат и в България.
преди 10 години Я направете магистрала за тея пари, кви са тея жп-та :)Иначе аз си пътувам с влакове, защото са ми удобни ама едва ли ще има голямо подобрение на пътникопотока, да ще е по бързичко, но нищо повече. Според мен инвестиция в магистрала е по добър вариант. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години За 780 пътници на ден 750 милиона инвестиция изглежда доста.. Засега е трудно да се прогнозира какъв ще е броят им след реконструкцията.Преди да се похарчат толкова пари не е ли добре да се проучи малко пазара? Румънците идват главно с коли на морето и не съм сигурен, че и най-бързият влак би ги накарал да слезат от колите си..Може да се окаже, че има много по приоритетни от тази линия.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Едно добро начало за 'ренесанс' на ЖП транспорта в България... отговор Сигнализирай за неуместен коментар