През тази година в общинския бюджет на Варна са заложени 60 000 лева за обследване и изработка на доклад за надеждността на Аспаруховия мост.
Съоръжението спешно се нуждае от ремонт. То е най-бързата връзка между Варна и Бургас и единствената – между квартал Аспарухово и центъра на града.
От строителството му през 1976 година досега мостът почти не е бил ремонтиран.
В момента настилката е в окаяно състояние, защото закърпените дупки отново са се отворили и не само затрудняват движението на автомобили по моста, но са и предпоставка за пътно-транспортни произшествия.
"Състоянието на моста не е много добро. Като се види какво предвижда проектът, какви мерки трябва да се вземат, ще бъдат заложени средства ремонтът да започне от догодина", казва Петър Гърбузов, директор „Инженерна инфраструктура“ в община Варна, цитиран от БНТ.
Проверката трябва да завърши до края на годината. Колко ще продължи самият ремонт, е трудно да се предвиди.
От години се правят планове за още два моста над Варненското езеро, но такова стртоителство засега не е предвидено. Единият от тях трябва да преминава в близост до съществуващия Аспарухов мост, а другият да заобикаля зоните, попадащи в Натура 2000 в село Казашко. Изграждането на първия ще улесни трафика на коли в центъра на Варна
Строежът на Аспаруховия мост започва в началото на 1973 г., а е открит през септември 1976 г. В продължение на 20 години на моста не е правена основна профилактика. Наложителната рехабилитация започва през 1996 г. Недостатъчните средства забавят реконструкцията и първият етап е завършен през октомври 1998 г. Изцяло обновеното съоръжение е въведено в експлоатация през септември 1999 г., три години след старта на реконструкцията.
Днес Аспарухов мост е част от автомагистрала “Черно море”, като през съоръжнието минава голям автомобилен поток - по около 10 000 автомобила за 24 часа.