IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Максималната скорост за движение по магистралите пак става 130 км/ч

Статистиката показва, че увеличената скорост е причина за нарастването броя на катастрофите

15:11 | 31.05.14 г. 1
Максималната скорост за движение по магистралите пак става 130 км/ч

Две години след като максималната скорост за движение по магистралите бе вдигната на 140 километра в час, сега тя отново ще бъде понижена с 10 километра - на 130 километра в час.

Причината е ръст на катастрофите поради висока скорост, каза министърът на вътрешните работи Цветлин Йовчев, цитиран от bTV.

Той обясни, че радарите дават 10 километра в час толеранс върху допустимата скорост от 140 километра, което позволява на практика автомобилите да се движат със 150 километра в час по магистралите  без да са в нарушение.

При такава скорост камионите, които пътуват с 80 километра в час, изглеждат като спряло препятствие на пътя. Статистиката показва, че това е причина за увеличаване на катастрофите.

„Изследваме в момента и ако наистина този анализ се окаже верен, че част от това че имаме повече загинали и ранени по пътищата се дължи на това, че е увеличена максималната скорост по магистралите, ще предложим намаление на скоростта отново на 130 километра в час”, заяви вътрешният министър.

Максималната скорост по магистралите беше повишена на 140 км/ч през юни 2012 година. Първоначално поправката трябваше да засяга само новопостроените отсечки от "Тракия", "Хемус" и "Люлин". Но окончателно промяната влезе в сила за всички магистрални отсечки, в които няма знаци за други ограничения на скоростта, припомня Dnes.bg.

Повод за поредното повдигане на темата стана тежката верижна катастрофа на магистрала "Тракия" в края на март, при която се сблъскаха 21 коли, двама души загинаха, а 15 бяха ранени.

Според черната статистика по българските магистрали за 2013 година са станали 1204 тежки катастрофи с 20 загинали и 244 ранени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:50 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 13 rate down comment 1
Momchil_Matev
преди 10 години
Първия основен проблем според мен в последно време е, че шофьорите масово възприемат мигачите като част от украсата на автомобила и не ги използват.Втория основен проблем е, че нашите пътища са по "балкански" стандарт - като са мокри, не се оттичат, а се превръщат в реки, асфалта е хлъзгав, няма сцепление, МАРКИРОВКА!!! Маркировката масово липсва по не-магистралните шосета! И има толкова много дупки...Каруци без светлоотразители през нощта... Та в резултат на "балканския" ни стандрат - скоростта се явява висока, за някои.Но вместо да се помисли как да ни станат пътищата по-сигурни и европейски, ние на принципа, че на крива ракета Космоса й пречи - скоростта ни е виновна!Давам пример - никой в Европа не слага бордюри по пътищата - вижте обаче какви са ни хубави бордюрите по околовръстното шосе в София! Така е на десетки места - тунели, магистрали, шосета. По Тракия дори по новите участъци има места, където при дъжд малка "рекичка" пресича платното по диагонал - аквапланинг.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още