Според друг бивш здравен министър - Десислава Атанасова, протестът на медиците е акт на нетърпимост спрямо функционирането на здравната система. Вотът на недоверие към Таня Андреева са оставките на нейните колеги от Спешната помощ, каза Атанасова пред bTV.
Според Атанасова фактът, че над 100 души от Спешната помощ вече са подали оставка и са застанали зад шефа си д-р Гелев, означава, че те имат много повече доверие на него, отколкото на здравния министър.
„Ако Спешната помощ в София спре работата си за 15 минути, последиците ще са много сериозни, правителството ще падне. Но не е това начинът правителството да си отиде, защото в тези минути може да бъдат изгубени човешки животи”, каза Десислава Атанасова.
По думите й нищо не се прави и по отношение на НЗОК и дефицита от 500 милиона лева, които се очакват в края на годината. "Тогава не само Спешна помощ ще излезе – ще излязат всички болници, защото хората няма да имат заплати, няма да има лекарства, няма да могат да се плащат на доставчиците нито медикаменти, нито медицински изделия", смята Атанасова.
Според нея около 50 болници се очаква да фалират.
Единственият начин да се решат проблемите в столичната Спешна помощ е драстично увеличение на възнагражденията на лекарите и медицинските сестри там, каза председателят на парламентарната комисия по здравеопазване Нигяр Джафер пред БНР и допълни, че държавата трябва да мисли в тази посока.
Джафер акцентира и върху правилата за поведение и кодовете за спешност, което ще прецизира работата на спешните екипи. Според нея, трябва да се помисли и как да се ускори връзката между телефон 150 и прехвърлянето му вътре в системата 112. Това, по думите й, определено създава проблем и държавата трябва да отдели ресурс за решаването му. Джафер каза още, че за създаването на общинска спешна помощ все още няма готова нормативна уредба, а и най-вероятно трудно ще се намерят специалисти.
* Допълнена с позицията на Нигяр Джафер
преди 10 години Винаги ми е било странно, как наистина разбирате от всичко. Лошото е, че и тези, които трябва да организират нещата, разбират колкото вас. Генералът, с ресор здравеопазване. А Деси Атанасова да си спомни тя самата как оряза бюджета на болниците, започна масови ревизии и хората искаха да напускат, защото нямат заплати.Това, с парамедиците звучи разумно. Първа помощ и възможно най-бързо транспортиране до лечебно заведение отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Безспорно ОПЛ трябва да откликват първи на пациенти в съзнание преди да се изпратят парамедиците да транспортират болния.Ако системата се задейства напразно плаща или пациента или ОПЛ !!!!!!!!!!!!!Иначе ОПЛ да дават безвъзмездни дежурства в ЦСМП според броя на пациентите им. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години За 5-10 мин медицинското лице е до болния и ще направи нужното за неотложна помощ. Така ще се освободят линейките за спешни ситуации.За пациенти с оплаквания касаещи личният му лекар, заплащането се взема от сметката на джипито....Отпада изискването личния лекар да е на разположение 24ч, разпределя се работа и финансиране на закъсали болнични центрове, решава се един многодишен проблем със проблемите на "бързата помощ"...Като за лаик толкова...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Всички лекари по спешните центрова са на ясно със сегашния модел - борба за спешно болни по скъпите пътеки и неглежиране на слабоплатените. Болните са стока и колкото е по-голяма принадената им стийност , толкова по-големи са заявките за обслужването. Не мога да твърдя за явна корупция във взаимоотношението между линейка и приемаща клиника , но ако се разрови човек , може и да намери.Какво може да се направи ? След политиката и футбола, започнахме да разбираме и от бърза помощ.......Здравната каса и министерството на здравеопазването обявяват условия за включването на спешни и неотложни кабинети от всички здравни заведения на територията на населеното място.( примерно - преглед и евентуална първа помощ - 50 лв...)При получаване на сигнал на тел 112 от пациент, оператора преценява дали оплаквания от рода - висока температура, повишено кръвно или болки в кръста са за за реанимобил или за кола от близкото до събитието лечебно заведение.Всяко от тези заведения има "червен" телефон .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар