Натуралната козметика се търси повече в чужбина, отколкото в България, единодушни са български козметични фирми, взели участие в международната изложба за парфюмерия, козметика и СПА индустрия в Япония BeautyWorld Japan 2014.
Пловдивската фирма „Стар Нейлз-България“ ЕООД, специализирана в производство и търговия на професионални продукти за маникюр, педикюр и грижа за нокти, набляга на продуктите с голям брой натурални съставки.
„Компанията ни има за цел да създаде специална линия абсолютно натурална козметика, но реално това е много труден и дълъг преход от конвенционалната козметика към абсолютно изчистената“, заявиха от фирмата пред Investor.bg.
Интерес към натуралната органична козметика има в целия свят, но най-голямо потребление се наблюдава в страните със силно развита икономика. Произведените по световните стандарти натурални органични козметични продукти имат много висока себестойност и това ги прави до известна степен луксозна стока, смятат от фирмата.
Основният дял от продажбите им за момента е в България, като имат клиенти и в Румъния, Гърция, Латвия, Италия, Испания и Холандия.
„Делът на износа постоянно нараства, но на този етап е 10%“, казаха още от фирмата.
За момента не изнасяме за Япония, но се надяваме това да се случи, заявиха още те. В Япония се предпочитат продукти с по-леки консерванти и с натурални съставки.
Производителите на розово масло „БулЕтера“ ООД от Пловдив също са насочени към натуралната козметика. Те също признават, че търсенето на такава козметика е най-голямо в чужбина, тъй като там хората се грижат много повече за външния си вид и красота.
„Изнасяме за Европа, но в Япония за момента имаме един клиент“, казаха те.
След изложението има интерес от Япония и се надяваме да започнем да изнасяме повече и за там, тъй като покриваме всички изисквания на Япония за козметика, допълниха от фирмата.
Те заявиха, че преследват предимно чуждия пазар, но засега изнасят неголеми количества от продуктите си.
Варненската фирма „Ариес Козметикс“ ООД пък за момента не предлага натурална козметика, тъй като се съмнява, че ще има интерес от българска страна.
Техните козметични продукти за коса и тяло се търсят най-вече в България, като изнасят също за Норвегия, Испания и Франция.
Дялът на продажбите извън България обаче все още е едва 5-10%, коментираха те.
„За да се котираме на чуждия пазар, трябва да променим част от технологията и в момента се работи в тази посока“, заявиха те.
В изложението в Япония взеха участие и други български фирми -„Биотрейд България“ ООД - София, „Екомаат“ ООД - Мирково, „Ред енд Голд“ ЕООД - София, „Денита“ ООД - София, „Тонеш“ ООД - Бургас, „Мая-Ди“ ЕООД - Казанлък, „Натюрбейс“ АД - Хрищени.
Българското участие на BeautyWorld Japan 2014 беше подпомогнато от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия по проект, финансиран по Оперативна програма „Конкурентоспособност“ 2007 – 2013.
Снимки от изложението може да видите в галерията
преди 10 години Чуждестранните компании отдавна да се ориентирали в производството на натурална козметика. Все по-голям е процента на европейските потребители, които залагат на качествени професионални продукти, направени от натурални съставки. От няколко години използвам една немска козметика Jean d'Arcel. Не знам за другите им продукти, но натуралната серия е страхотна. От години дематолозите са ми забранили да използвам масовите козметики, заради многото консерванти, които меко казано не влияят никак добре на кожата ми. Затова ми се налага да използвам само медицинска козметика или такава, която е почти изцяло с натурални съставки.Хубаво е, че и Българските компании са се ориентирали в производството на натурална козметика, дано само да е качествена, а не като почти всичко българско ...да отбием номера отговор Сигнализирай за неуместен коментар