IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ананиев: Най-добрият вариант за БДЖ е да се обяви в несъстоятелност

Това означава кредиторите да вземат БДЖ, а не да се закрие компанията, уточни председателят на Асоциацията на българските железопътни компании

09:55 | 28.05.14 г. 7
Ананиев: Най-добрият вариант за БДЖ е да се обяви в несъстоятелност

Най-добрият вариант за БДЖ е да се обяви в несъстоятелност, заяви председателят на Асоциацията на българските железопътни компании Симеон Ананиев в сутрешния блок на телевизия Bulgaria On Air.

Това означава кредиторите да вземат БДЖ, а не да се закрие компанията, уточни Ананиев.

На 26 май се състоя събрание на банките кредитори, на което облигационерите одобриха започването на процедура по продажба на някои активи на дружеството.

По думите на Ананиев "най-добрият длъжник е живият длъжник". Кредиторите нямат интерес БДЖ да фалира, коментира той.

„Железницата е всичко и няма как тя да спре. Ако БДЖ фалира, то има друга компания, която може спокойно да извършва превози", категоричен е Симеон Ананиев.

Преди броени дни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов също заяви, че ще има кой да превозва пътниците, дори и ако бъде обявена несъстоятелност на БДЖ. Национална компания „Железопътна инфрастуктура“ (НКЖИ) също може да бъде собственик на превозни средства, които да бъдат отдавани под наем, допълни тогава той.

Според Ананиев проблемът е най-вече при пътническите превози. Той вижда решение в това всички мотриси да бъдат купени от държавата, както е в други европейски държави, и така да се разтовари компанията от изплащане на дългове.

„С товарния трафик няма проблем. Там нещата ще бъдат безболезнени”, заяви още той.

Дизеловите мотриси няма да бъдат продадени, заяви журналистът Михаил Рангелов в сутрешния блок на телевизията.

В момента единствените сигурни и свежи приходи на БДЖ по договора за извършване на обществена услуга идват именно от тези мотриси, като компанията получава 160 млн. лв. на година, обясни Рангелов.

Няма как кредиторите да вземат основния инструмент на железниците, носещ приходи, категоричен е той.

Припомняме, че през април Папазов заяви, че до края на месец май има огромна вероятност БДЖ да се раздели с 25 дизелови мотриси "Сименс Дезиро", както и с над 3 хиляди товарни вагона

Целия разговор може да проследите във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 3 rate down comment 0
data
преди 10 години
:) Проблема е ясен . По важното е какво може да се направи в така създалата се ситуация . 1.Държавата се бръква и оправя линиите - за това няма нито пари нито има кой да пътува по тях 2.Отсяват се жизнените и се обновяват колко може по евро проекти а другите се остават на доизживяване . Мисля че точно и това се прави 3.Закрива се БДЖ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 0
rtf
преди 10 години
Донякъде си прав, но проблем в линиите има. Нали ти казвам, кой луд ще хване влака да пътува 20 часа за 300км. и да си губи времето? А то по-бързо няма как да стане, защото самата ЖП инфраструктура е на ниво от преди половин век и по-бързо не става да се пътува. Който и да поеме да обслужва линии по старите трасета с ниски скорости, няма начин да привлече клиенти.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 0
data
преди 10 години
Не е проблема в линиите а в това че икономиката може да издържа много по малко БДЖ . Инфраструктурата и парка се сринаха защото БДЖ е мастодонт от който никой (икономиката) няма нужда в сегашният му вид
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 0
rtf
преди 10 години
Прав си за линиите. Проблемът пред БДЖ е, че нивото им е от преди 40-50г. И основният проблем не е в БДЖ-то, а в липсата на инфраструктура. Има линии по които се пътува за няколко пъти повече време отколкото с автомобил, и това е масово положение за линиите в дълбоката провинция. Знаеш ли как се пътува с влак от Силистра до Хасково? Ами никак, освен ако не искаш да се тътриш 20 часа. А с автомобил е има-няма 4-5 часа. Затова и няма да има клиенти и ще затъва.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 0
data
преди 10 години
който и да поеме БДЖ конкурентно способните линии са до 30 % от всички . Голямата питанка винаги е било какво ще се случи с останалите 70 % .Вариантите не са много
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 1
rtf
преди 10 години
Тц, във вагоните няма много хляб за скрап. Тази зима БДЖ прави опити да продава стари вагони за скрап, но им търсеха прекалено много и си остана с тях. Прекалено е трудоемко и гълта много разходи кълцането на вагони за скрап. Не че няма полза, но не е това което си мислят масово хората.По-добре е компанията да се поеме от някоя банка, по подобие на много други закъсали предприятия у нас. Първата банка у нас има опит, но дали е кредитор и тук, не знам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 3
data
преди 10 години
ааааааааааааа НЕ ! Министъро Папазов казваше че БДЖ съ оправя , а сегашното му ръководство се надпреварваше да обеснява че Йордан Недев не разбирал нищо от железници . п.п. Скрападжиите доволно потриват ръце :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още