Папазов коментира и темата за преговорите с Турция, която беше една от причините международните превозвачи да заплашат с протест.
„Преговорите вървят трудно. Лошото е, че и двата бранша от двете страни на границата са неотстъпчиви", казва той.
„Двата бранша са най-силни на Балканския полуостров, нормално е да търсят по-голям пазарен дял. Турците казват, че няма да продължат либерализацията, ако не се премахне транзитната такса от 43 евро. Ние пък настояваме, че ако не се увеличи броят на разрешителните от и за трета страна, което де факто е износ на транспортна услуга от територията на Турция, няма да отстъпим. Затова двете министерства решихме да се опитаме да подготвим споразумението. И то да се обсъжда след това с превозвачите“, каза той.
В момента обаче няма предпоставки за напрежение, има достатъчно разрешителни и за двете страни, посочва той. По думите му най-важното е да се изготви споразумение, което да не се поправя всяка година.
Що се отнася до забраната за движение на тировете през лятото в почивните и празничните дни, която отпадна, Папазов коментира, че автомагистрала “Тракия” работи и няма смисъл да се задържа бизнесът.
Инфраструктурата в страната се подобрява, именно за да може тежкотоварните камиони да се движат през всички дни и по този начин да не се получават задръствания и затруднение на движението, казва още той.
Министърът коментира и темата за концесионирането на летището в София.
„Само преди два дни комисията ми предложи да прекратим анализите за концесионирането на летище София по простата причина, че има доста неизяснена собственост. Така че на този етап не виждам как летище София може да бъде дадено на концесия“, каза министърът.
Старият терминал ще бъде преструктуриран и ще се увеличат полетите. На него се обслужват нискотарифните компании и полетите от Израел. Ще има и други компании на терминал 1. Предвиждаме едно пространство да бъде направено на музей, където да се пази паметта на летище София. Голямото ми желание обаче е да наситим терминал 2 с повече търговски обекти, каза още министърът.
В момента летището е празно откъм такива обекти, затова цените на наемите трябва да паднат, за да се засили интересът към отдаваните площи, коментира Папазов.
преди 10 години Папазов: Прави се всичко възможно да се избегне фалитът на БДЖ ъ, че той вече си е фалирал . Като някой го разпродават кредиторите му това според гения на Папазов не е фалит . Това е манна небесна или нещо подобно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години аз оставам с впечатлението че се прави всичко възможно не да се избегне фалита на БДЖ а да премине в "правилните" социалистически ръце отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години То е ясна ситуацията: теглим едно кредитче и готово.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар