Проверката на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за качеството на услугата и предоставяното електричество не е правена на случаен принцип, а на базата на 33 жалби и оплаквания, изпратени от клиенти по конкретни казуси. Това обясняват от пресцентъра на ЧЕЗ България във връзка публикувания доклад на енергийния регулатор от одита на дружеството.
Резултатите показват, че в 18 от 33-те посочени случая качеството на електроенергията отговаря на Българския държавен стандарт. Установените несъответствия са 15 или 0,0007% от общо към 2 млн. потребители, които обслужва ЧЕЗ.
Жалбите, посочени като основание за проверка от ДКЕВР, идват от много малки населени места или вилни зони с малък брой потребители, заявяват от компанията. Като възможна причина за проблемите от дружеството посочват нерегламентирано ползване на ток, което натоварва системата и влошава качеството на услугата.
При значително увеличение на потребителите решение на проблема е изграждането на нов трафопост или цялостна реконструкция на мрежата. Тези мерки трябва да бъдат заложени в инвестиционната програма на дружеството, която от своя страна да бъде одобрена от ДКЕВР.
Според методиката на дружеството при получени сигнали за по-ниско от стандартното напрежение, се правят измервания в продължение на седем денонощия, като данните се обработват автоматично и те показват има ли отклонение от качеството.
За проверката се съставя констативен протокол, който се предоставя на клиента, и се уточняват необходимите мерки, обясняват от дружеството.
Припомняме, че на 14 май ДКЕВР показа резултатите от одитите на трите електроразпределителни дружества за периода 2008 - 2013 година. Нарушенията са общо 2 690. Заключенията показаха, че дружествата са получавали по-големи приходи от заявеното, ограничени са били разходите и в резултат са реализирани икономии за общо малко над 800 млн. лева. Тези суми не са били обявени във финансовите отчети.
Освен тези нарушения дружествата не са изпълнявали в срок предвидените инвестиционни програми, открити са нарушения при подмяната на електромерите и при качеството на предоставените услуги.
От ЕРП-тата заявиха категорично, че нито една от досегашните регулярни проверки - както на ДКЕВР, така и на други държавни институции (Националната агенция по приходите, Агенцията за държавна финансова инспекция и т.н) не са показали такива нарушения. Те обясниха още, че откритите несъответствия по отношение на качеството на електричеството или смяната на електромерите касаят нищожен дял от техните клиенти.
преди 10 години вярно ено пък правителството е още по-наглои като погледнеш какво - вижда се че за пред публиката се карат пък кервана продължава да си върви и нищо не се променяболшой театър в две думи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Тези от ЧЕЗ са много нагли отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Тези от ЧЕЗ са много нагли отговор Сигнализирай за неуместен коментар