Отборът на Русенския университет „Ангел Кънчев“ се представи най-добре от българските отбори на финалите на Shell Eco-marathon Европа 2014 за електромобили, съобщиха от Shell България. Дебютантите в състезанието изминаха 168,27 км с 1 кВтч енергия и така заеха 23-то място в категорията „Прототипи“, задвижвани от електрическа батерия.
„Това първо участие ни прави по-уверени и мотивирани за следващото издание на Shell Eco-marathon. Конкуренцията на финалите на Shell Eco-marathon е много сериозна, но това допълнително ни амбицира да мислим за иновативни технологии и похвати, с които да я победим при следващото ни участие“, заяви капитанът на отбора Димо Иванов.
Атомобилът на отбора е задвижван от електрическа батерия, а купето е проектирано с аеродинамична форма. Рамата пък е максимално олекотена, за да се намали разходът на енергия и да се повиши енергийната ефективност.
В същата категория и като директен конкурент на отбора на Русенския университет се състезаваха учениците от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ от Чепеларе. Техният прототип измина близо 93 км с 1 кВтч енергия и се нареди на 27-мо място в класацията.
Поради технически затруднения автомобилът на студентите от Технически университет Варна не успя да завърши успешно обиколките на градската писта и отборът не се нареди в крайното класиране. Те се състезаваха в категорията „Градски тип“. В нея само 15 от общо 31 допуснати до градската писта отбори успяха да заемат места в крайното класиране.
Shell Eco-marathon Европа 2014 се проведе за 30-ти юбилеен път от 15-ти до 18-ти май на градската писта в Ротердам, Холандия. Тази година броят на участниците беше по-голям в сравнение с миналата - близо 200 участници от 27 европейски страни. В тези конкурентни условия бяха поставени четири нови рекорда в пет категории.
В категорията „Прототипи“ познатите победители от френския отбор Microjoule – La Joliverie подобриха рекорда си от миналата година с резултат от 3 314,9 км с 1 литър гориво. Това е подобрение с 11% спрямо миналата година.
Сред автомобилите от „Градски тип“, задвижвани от бензин, отново френски екип – този на Lycee Louis Delage, постигна нов рекорд от 468,8 км с 1 кВтч енергия. Отборът Sluchtspecht от университета за приложни науки в Офенбург, Германия, подобри представянето си с 389 км в категорията с дизел. Сред градския тип автомобили, задвижвани от водородна горивна клетка, студентите от La Joliverie Polytech в Нант подобриха резултата си, като изминаха 150,5 км за единица енергия.
Португалският отбор AERO@UBI представи забележителна иновация. Те конструираха кола, която няма кормило, а вместо това се придвижва, ръководена от движенията на тялото на водача.