Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи парична санкция на „Метро Кеш енд Кери“ в размер на 143,7 хил. лева (0,02% от приходите от продажбите на дружеството през 2013 година) заради нелоялна конкуренция.
От комисията посочват, че основание за наказанието са разминаване на промоционални предложения в каталога „Хранителни стоки“, като в някои магазини на веригата рекламираните стоки са били в недостатъчни количества, а в други - дори са липсвали.
Анализът е изготвен на базата на промоционалните каталози в периода 16 януари – 29 януари 2014 година. В тях се разминават периодите на валидност на „предложения с промоционални цени“ за някои от посочените продукти.
В различните магазини цените се разминават, като в някои от тях са по-високи и от обявените на страницата в интернет на „Метро“ в раздел „Най-добрата цена за деня“.
Регулаторът отчита още, че предложените от рекламодателя цени в определени дни не са били най-ниски.
Твърдението „Най-добра цена за деня”, с определяне на период на валидност от няколко дни на същата, не е коректно поднесено, поради динамичността на пазара и обективната невъзможност да се заложат предварително продажни цени на конкуренти за дни напред, под които цени МЕТРО да продава, допълват от комисията.
Поради това Комисията счита, че рекламните послания в промоционалния Каталог № 2 „Хранителни стоки” и раздел „Най-добра цена за деня” съдържат елементи със заблуждаващ характер, като по този начин може да подведе лицата, до които достига, и поради това е в състояние да повлияе върху тяхното икономическо поведение, като евентуално нанесе вреди на конкуренти.