IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

28% от българите виждат най-голям потенциал за развитие на бизнеса си в чужбина

54% обаче не са предприели никакви стъпки в тази насока, сочи проучване

16:16 | 13.05.14 г. 6
28% от българите виждат най-голям потенциал за развитие на бизнеса си в чужбина

28% от българите виждат най-голям потенциал за развитие на бизнеса си в чужбина, стана ясно днес при представянето на проучване на франчайз пазарите у нас. Интернет също е сочен като основна възможност за развитие (23%), а 20% от участниците в проучването виждат най-голям потенциал за развитие на бизнеса си в разкриването на нови обекти в страната.

Най-голяма част от хората смятат, че могат да развият бизнес в чужбина чрез откриване на клон (44%). Голям е и дялът на хората, които биха разчитали на дистрибуцията за развиване извън пределите на страната (24%). Най-нисък е процентът на тези, които биха се доверили на франчайз партньор (14%). 18 на сто пък биха създали джойнт венчър.

54% от участниците в проучването обаче не са предприели никакви реални стъпки за започване на бизнес в чужбина, въпреки че осъзнават големите възможности зад граница.

Основната пречка пред развитието на бизнеса в чужбина е липсата на контакти (53%), сочи проучването. Това все пак е обнадеждаващо, тъй като липсата на капитал се нарежда на второ място с 39%, отбеляза Светослав Билярски, председател на Българската франчайз асоциация и управител на Franchising.bg. Най-малък е делът на зле информираните относно възможностите за развитие в чужбина, едва 9%.

Основна пречка пред развитието на бизнеса като цяло е покупателната способност, посочват 61% от запитаните. По този начин идеите, дори и да ги има, не могат да покълнат и да се развият, коментира резултата проф. д-р Кристиан Банков, директор на Югоизточноевропейския център за семиотични изследвания към Нов български университет (НБУ) и автор на проучването.

 Бизнесът се спъва също от некомпетентни служители (34%), административни пречки (25%) и други.

Източници на иновации са собствените разработки, посочват 56% от анкетираните. Най-малък е делът на хората, които посочват като източник на идеи закупуването на ноу-хау (производствен опит).

Най-голям дял от запитаните (56%) смятат, че иновативни решения могат да бъдат приложени най-вече в сферата на нови продукти и услуги. Най-малка част (19%) смятат новите форми на реклама за подходящо място на прилагане на иновации.

Пресконференцията се проведе по повод предстоящото на 16 и 17 май в НДК пето изложение за нов бизнес Franchising Expo 2014 и съпътстващата го конференция "Нови бизнес идеи". Франчайзингът е бизнес модел, позволяващ на всеки да започне собствен бизнес, използвайки марката и бизнес модела на доказала се франчайз верига срещу определена сума.

Изследването е проведено сред 720 участници от София и страната в предишните конференции „Нови бизнес идеи“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:41 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

4
rate up comment 32 rate down comment 8
SSIW
преди 10 години
" Не съм убеден, че това може да се случи в друга държава в ЕС ..."-----------------В грешка си, доста разпространена спортна дисциплина е в целия съюз:https://***.youtube.com/watch?v=97RhqBItLJkhttps://***.youtube.com/watch?v=1a_TU-y-1Dkhttps://***.youtube.com/watch?v=MCjh-TkOiT4https://***.youtube.com/watch?v=MCjh-TkOiT4
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 33 rate down comment 8
STRAHO
преди 10 години
"Основна пречка пред развитието на бизнеса като цяло е покупателната способност, посочват 61% от запитаните. По този начин идеите, дори и да ги има, не могат да покълнат и да се развият,...."Е уж виждат основната пречка а са твърдо против вдигане на доходите на населението !!!???? На това се казва хем боли хем сърби! :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 36 rate down comment 8
misanthrope
преди 10 години
Кой гори знамето на ЕС? Вярно е, че има такива хора, има ги навсякъде, но да твърдиш че БЪЛГАРИНЪТ ( събирателно) прави това, е меко казано безотговорно и манипулативно
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 43 rate down comment 8
misanthrope
преди 10 години
Това е по-скоро обратна логика. Не че тези хора виждат потенциал за развитие на бизнеса си в чужбина а по-скоро не виждат потенциал за развитието му у нас. Това напълно обяснява и защо повечето не са направили нищо по въпроса, не че виждат потенциал там, просто не виждат тук
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още