IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потребителското доверие нараства през април

НСИ отчита раздвижване в намеренията за покупка на предмети за дълготрайна употреба

12:03 | 09.05.14 г.
Потребителското доверие нараства през април

Българският потребител е с по-оптимистични нагласи в началото на пролетта в сравнение с началото на годината.

Въпреки че през април по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, общият показател на доверие на потребителите се покачва с 4,8 пункта спрямо равнището си от януари. По-малко песимистични в сравнение с януари са и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Това показват данните на Националния статистически институт (НСИ), измерващи доверието на българските потребители през април 2014 г. 

Потребителите са на мнение, че през последните дванадесет месеца покачването на потребителските цени е с по-слабо темпо. Очакванията им за инфлацията се запазват и за следващите дванадесет месеца, сочи проучването.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, вследствие на което балансовият показател се понижава с 8,8 пункта.

Последната анкета отчита леко подобрение (от 2,3 пункта) на общата оценка да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. Намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са благоприятни, отчита националната статистика. Малко по-позитивна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „подобрения в дома” през следващите 12 месеца.

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение - балансовите показатели се увеличават съответно с 5,0 и 5,2 пункта.

Показателят на доверие на потребителите е средна аритметична на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на: финансовото състояние на домакинствата, общата икономическа ситуация в страната, спестяванията на домакинствата и безработицата, като последният баланс се взема с обратен знак.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:57 | 31.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още