Бившият главен изпълнителен директор на БДЖ и настоящ финансист Йордан Недев се съмнява, че дружеството ще може да изплати дълговете си в рамките на следващите 10 години, какъвто е планът на транспортното министерство.
Недев защити твърдението си с факта, че има спад в превозените товари. През 2011 г. те са били 11 млн. тона, докато за 2013 г. те са в размер на 9 млн. тона, поясни той в предаването „Денят он ер“ по телевизия Bulgaria on air.
"БДЖ дължат 600 млн. лв. на кредиторите, както е известно", добави още Недев. „Кредиторите си искат парите. В известна степен те може би искат да вдигнат шум и да напомнят за себе си", допуска обаче финансистът.
Недев коментира също така темата за обратното назначаване на служители в БДЖ, които са били освободени по времето на управление на ГЕРБ, с понятието "реваншизъм". Той обаче не може да си обясни защо правителството влага толкова много средства в бившите държавни предприятия. По думите му това е прогресивно ходене не напред, а назад.
Припомняме, че министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов е категоричен, че БДЖ няма да фалира и срокът от 10 години ще бъде достатъчен, за да се разплати дружеството с кредиторите си. Същевременно той не отрича, че преговорите с кредиторите са трудни, но твърди, че според него нещата ще се нормализират. Според Папазов трудностите идват от факта, че една от банките не желае да преговаря и дори вече е запорирала сметките на БДЖ.
преди 10 години Не си прав, но няма време да ти обяснявам защо. Истината е, че превозите са предимно политика и бизнес - всички правителства ги балансират, в зависимост от лобитата и обществения интерес. Има ли баланс, няма ли....... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Да идеята ми е ясна, това е повода, да започна с "не че не си отговарям на въпроса "защо""...Относно дотациите, нямам достоверна информация, но както си доразвил поста, мога да спомена и още нещо. Преди година-две, авто лобито/все пак говорим за мощен производител на автомобили, камиони и пр./в Германия "прекърши" мераците на Меркел да построи един огромен ЖП проект, който включваше много модерна реконструкция на основни жп възли и гари в големи градове, Мюнхен, Дюселдорф, Нюрнберг, Хановер и прочие. И накрая извода за предимствата си остава....Да не говорим, че едно от най-важните е чистата природа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години :) и аз това щях да кажа. Недев няма моралното право да се обажда отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Но това все някога ще спре. Не случайно старата лисица Мърдок си купи мексиканска железница пред фалит :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ами всъщност си полу прав :)Прав си в частта, че ЖП транспорта е най-разумен така да се каже ВКЛЮЧИТЕЛНО И У НАС.От друга страна, в цял свят ( айде поне в цяла Европа) е на дотации и едвам оцелява.А защо? Ами защо ЕС харчи луди пари за строеж на магистрали ( вкл. и у нас)? Не е ли това дотиране на автомобилния транспорт? Защо да го дотираме.. ами ОГРОМЕН източник на икономически растеж - горива, бензиностанции, производители (ВАГ, ФИАТ .. ) обслужване и т.н. Ако се даде приоритет на ЖП пред автомобилния, просто казано, хората ще започнат да пътуват по-бързо ЕВТИНО и удобно. Ще се загубят много от лостовете, с които машината те държи в подчинение. Няма да плащаш акцизи за гориво, лизинг за кола, гражданска, данъци (за кола, пътен, преглед нам какво още) ще станеш по-свободен, а това не бива да се допуска. Има и друго, хиляди работни места ще изчезнат в производителите, обслужващата сфера, строителството на пътища... мисля че схвана идеята ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Така е. Но това не означава да не се работи за изграждането и модернизирането. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години При сегашната инфраструктура и подвижен състав жп транспорта няма как да е конкурентноспособен и печеливш! Ако имаше бърз влак между София и Бургас, който да минава разстоянието за 3 часа едва ли някой щеше да ползва автобус или самолет. Ако имаше достатъчно RoLa терминали камионите щяха да се предвижват с влакови композиции и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Добре рече Недев, но защо по негово време Товарните се засилиха за 100 млн. да ги "приватизират", а сега, за 11 месеца се оказва, че БДЖ е погасил 109 млн. лв. от дълговете си без тая "приватизация". Да не говорим увеличения обем на товарните, както и наложителното плащане на Ковачки, влачещ дълговете като за добро утро. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Не, че не си отговарям "защо", НО все пак....в цял свят жп транспорта излиза най-рентабилен, екологичен, бърз, сигурен, комфортен/пътнически/ и прочие, Само в БГ-то убеждават, че носи само загуби.А, и не само точно влаковете. Изобщо релсовия транспорт. Па нека в БГ калабалъка се трови и затруднява за сметка на неколко тунеядци...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар