IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Недев: За изминалите две години има спад в превозените товари от БДЖ

Бившият изпълнителен директор на дружеството се съмнява, че то ще може да изплати дълговете си за 10 години

11:07 | 23.04.14 г. 9
Автор - снимка
Редактор
Недев: За изминалите две години има спад в превозените товари от БДЖ

Бившият главен изпълнителен директор на БДЖ и настоящ финансист Йордан Недев се съмнява, че дружеството  ще може да изплати дълговете си в рамките на следващите 10 години, какъвто е планът на транспортното министерство.

Недев защити твърдението си с факта, че има спад в превозените товари. През 2011 г. те са били 11 млн. тона, докато за 2013 г. те са в размер на 9 млн. тона, поясни той в предаването „Денят он ер“ по телевизия Bulgaria on air.

"БДЖ дължат 600 млн. лв. на кредиторите, както е известно", добави още Недев. „Кредиторите си искат парите. В известна степен те може би искат да вдигнат шум и да напомнят за себе си", допуска обаче финансистът.

Недев коментира също така темата за обратното назначаване на служители в БДЖ, които са били освободени по времето на управление на ГЕРБ, с понятието "реваншизъм". Той обаче не може да си обясни защо правителството влага толкова много средства в бившите държавни предприятия. По думите му това е прогресивно ходене не напред, а назад.

Припомняме, че министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов е  категоричен, че БДЖ няма да фалира и срокът от 10 години ще бъде достатъчен, за да се разплати дружеството с кредиторите си. Същевременно той не отрича, че преговорите с кредиторите са трудни, но твърди, че според него нещата ще се нормализират. Според Папазов трудностите идват от факта, че една от банките не желае да преговаря и дори вече е запорирала сметките на БДЖ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

9
rate up comment 0 rate down comment 0
GRio
преди 10 години
Не си прав, но няма време да ти обяснявам защо. Истината е, че превозите са предимно политика и бизнес - всички правителства ги балансират, в зависимост от лобитата и обществения интерес. Има ли баланс, няма ли.......
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 0
edimi
преди 10 години
Да идеята ми е ясна, това е повода, да започна с "не че не си отговарям на въпроса "защо""...Относно дотациите, нямам достоверна информация, но както си доразвил поста, мога да спомена и още нещо. Преди година-две, авто лобито/все пак говорим за мощен производител на автомобили, камиони и пр./в Германия "прекърши" мераците на Меркел да построи един огромен ЖП проект, който включваше много модерна реконструкция на основни жп възли и гари в големи градове, Мюнхен, Дюселдорф, Нюрнберг, Хановер и прочие. И накрая извода за предимствата си остава....Да не говорим, че едно от най-важните е чистата природа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 1
misanthrope
преди 10 години
:) и аз това щях да кажа. Недев няма моралното право да се обажда
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
Но това все някога ще спре. Не случайно старата лисица Мърдок си купи мексиканска железница пред фалит :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 1
misanthrope
преди 10 години
Ами всъщност си полу прав :)Прав си в частта, че ЖП транспорта е най-разумен така да се каже ВКЛЮЧИТЕЛНО И У НАС.От друга страна, в цял свят ( айде поне в цяла Европа) е на дотации и едвам оцелява.А защо? Ами защо ЕС харчи луди пари за строеж на магистрали ( вкл. и у нас)? Не е ли това дотиране на автомобилния транспорт? Защо да го дотираме.. ами ОГРОМЕН източник на икономически растеж - горива, бензиностанции, производители (ВАГ, ФИАТ .. ) обслужване и т.н. Ако се даде приоритет на ЖП пред автомобилния, просто казано, хората ще започнат да пътуват по-бързо ЕВТИНО и удобно. Ще се загубят много от лостовете, с които машината те държи в подчинение. Няма да плащаш акцизи за гориво, лизинг за кола, гражданска, данъци (за кола, пътен, преглед нам какво още) ще станеш по-свободен, а това не бива да се допуска. Има и друго, хиляди работни места ще изчезнат в производителите, обслужващата сфера, строителството на пътища... мисля че схвана идеята ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 0
edimi
преди 10 години
Така е. Но това не означава да не се работи за изграждането и модернизирането.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 1
MZ/X
преди 10 години
При сегашната инфраструктура и подвижен състав жп транспорта няма как да е конкурентноспособен и печеливш! Ако имаше бърз влак между София и Бургас, който да минава разстоянието за 3 часа едва ли някой щеше да ползва автобус или самолет. Ако имаше достатъчно RoLa терминали камионите щяха да се предвижват с влакови композиции и т.н.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 2
Jekata
преди 10 години
Добре рече Недев, но защо по негово време Товарните се засилиха за 100 млн. да ги "приватизират", а сега, за 11 месеца се оказва, че БДЖ е погасил 109 млн. лв. от дълговете си без тая "приватизация". Да не говорим увеличения обем на товарните, както и наложителното плащане на Ковачки, влачещ дълговете като за добро утро.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 0
edimi
преди 10 години
Не, че не си отговарям "защо", НО все пак....в цял свят жп транспорта излиза най-рентабилен, екологичен, бърз, сигурен, комфортен/пътнически/ и прочие, Само в БГ-то убеждават, че носи само загуби.А, и не само точно влаковете. Изобщо релсовия транспорт. Па нека в БГ калабалъка се трови и затруднява за сметка на неколко тунеядци......
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още