IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Папазов: БДЖ няма да фалира

Дружеството дължи около 600 млн. лева, твърди министърът на транспорта

18:38 | 15.04.14 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Въпреки трудното финансово състояние на БДЖ министър Папазов е убеден, че дружеството няма да фалира. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Въпреки трудното финансово състояние на БДЖ министър Папазов е убеден, че дружеството няма да фалира. Снимка: архив Ройтерс

"БДЖ няма да фалира, въпреки че такава информация се разпространява из медиите", заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, цитиран от БНР. Същевременно той не отрече, че преговорите с кредиторите са трудни, но заяви, че според него нещата ще се нормализират.

Само през последните месеци дългът е намален с 11%, заяви той. По думите му дължимата сума от БДЖ възлиза на 600 млн. лв.

Според Папазов трудностите идват от факта, че една от банките не желае да преговаря и дори вече е запорирала сметките на БДЖ. Все пак преговорите с другите кредитори продължават и министърът е оптимист, че страната ни ще излезе успешно от създалата се трудна ситуация. 

Основният проблем според него е фактът, че доверието на кредиторите към БДЖ е спаднало драстично и сега дружеството ще трябва да си го върне.

"Всъщност кредиторите никога не са били ощетявани. Въпреки  това ще се наложи в преговорите с кредиторите да се включат висши представители на министерството", казва Папазов, добавяйки, че очаква вземане на подобно решение на утрешното оперативно събрание на Министерски съвет. 

Основната цел е да се разсрочи плащането на дълговете за близките 10 години. Това е най-благоприятният вариант за разсрочване от посочените осем от транспортното министерство.  

Припомняме, че в началото на април Папазов заяви пред депутатите от ресорната парламентарна комисия, че ведомството му е предложило на кредиторите на БДЖ осем варианта за разсрочването на дълговете на дружеството. Тогава той уточни, че ако дълговете на превозвача не бъдат разсрочени за поне 8 години, компанията няма да се справи без помощта на държавата. 

Папазов не скри също, че се работи по повишаване нивото на обслужване на пътниците. А за тази цел трябва да се направят някои промени в ЖП транспорта. "Основна цел през следващите месеци ще бъде да направим ремонтно предприятие, да има възможности да поддържа и нова техника, да извършва гаранционни и следгаранционни прегледи и поддръжка. В момента имаме 12 бази с по 3 хиляди служители, но те не могат да изпълняват големи задачи", добави още министърът, цитиран от БНР.

До края на годината би трябвало да се завърши и електронизацията на БДЖ, заяви още Папазов. 

По-рано днес Папазов участва в официално въвеждане в експлоатация на модернизираната железопътна отсечка Михайлово – Калояновец, част от проекта за рехабилитация на линията Пловдив – Бургас. "Откриваме втория железопътен проект, изграден със средства от Оперативна програма „Транспорт“, заяви министърът по време на церемонията. „Другите два лота, които са част от линията Пловдив – Бургас и са в процес на изграждане, са достигнали между 70 и 80 % изпълнение“, каза още Папазов. Очаква се те да бъдат завършени до края на тази година. По думите му целта е до 2020 г. по-голяма част от линията да позволява скорост от 160 км/ч.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:58 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още