Представители на таксиметровия бранш подкрепиха предложението на "Коалиция за България" да се увеличи максималната възраст на таксиметровите коли от 10 на 15 години. Това стана ясно на пресконференция днес, дадена от таксиметрови организации. Сега Законът за автомобилните превози гласи, че едно такси може да се ползва, докато стане на 10 години.
Не е справедливо да отпаднат от движение коли, които са на над 10 години, но за сметка на това са в изрядно състояние и предлагат качествено обслужване на пътниците, заяви Яне Янков, председател на Федерацията на таксиметровите водачи в България.
Според него един автомобил на по-малко години може да има повече дефекти и да не отговаря изобщо на критериите за добро обслужване. Той се позова и на факта, че заплатите в България са най-ниски в Европейския съюз и покупателната способност на българина е много по-малка. Затова по думите му таксиметровите шофьори не могат да си позволят да сменят колите през няколко години, още повече, ако наистина функционират правилно.
Освен това таксиметровите шофьори едва смогват да изплатят своите автомобили за тези 10 години, каза софийският превозвач Антон Тодоров. Той подчерта, че таксиметровите тарифи в София са ниски и поради тази причина доходите са малко, а в малките провинциални градчета положението е още по-лошо. Ето защо изплащането на един автомобил се оказва не чак толкова лесна задача.
Същевременно организаторите на пресконференцията подчертаха, че държат на безопасността и комфорта на таксиметровата кола, както и в нея да бъде поддържана изрядна хигиена.
От Националния съюз на превозвачите пък вчера се обявиха против повишаването на максималната възраст на такситата до 15 години. Те настояха, че завишаването на допустимата максимална възраст на такситата с пет години ще доведе до влошаване на качеството на услугата, защото тя ще се предлага от амотризирани автомобили.
Другата главна тема на пресконференцията днес беше искането да се установи максимална и минимална цена на тарифите, тъй като недобросъвестни водачи слагат твърде ниски цени и след това чрез измама „надуват“ крайната сметка. Това е некоректно, както към потребителите, така и към другите фирми, които остават без клиенти, отбелязаха превозвачите.
Представител на таксиметровите шофьори в Пловдив отбеляза, че там някои фирми слагат минимална цена от 0,45 лв. на км, а след това с помощта на специално устройство „напомпват“ цените. По този начин клиентът остава излъган, че ще плати по-малко, а се получава точно обратното. Той спомена също, че са заловени много апарати-близнаци и триещи апарати, които са абсолютно незаконни.
Пресконференцията беше организирана от Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи, Асоциацията на таксиметровите синдикати в България и други. Сред участниците бяха и Асоциация за защита на превозвачите и и водачите в България, Сдружението на таксиметровите водачи и превозвачи – Пазарджик, Независимият транспортен синдикат „Авто 94“ и Националната федерация на таксиметровите водачи в България.
преди 10 години БСП не са прави в предложението сино тяхната цел така или инче е да спечелят изборите, а не живота на гражданите в случая отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години При старта на Кризата /изкуствено ограничяване на паричното предлагане/, именно моментално стартираните законови рестрикции и ограничения, запълващи дори и насилствено излишно и явно насочващо, 'празнините' получени при свободното изнасяне на капитала от Бизнеса /парите изчезват, а с тях и Бизнеса/, показаха изненадващо ЧРЕЗ 'подготовката' на системата МанипулацияТА, управляваща ТВ-реалността и ползваща маймуните в ограничените им поле на избор и свобода.После, при старт на обратния процес, за да се катализира 'умрелия' Бизнес /поради вече изнесените от него пари/ се премахват част от излишните рестрикции и ограничения с ЦЕЛ насочване на парите които ЩЕ СЕ напечатат Скоро!именно ЧРЕЗ премахването на излишни и определени насочващи парите Законови ограничения както и на напълно либералното отношение към маймуните в полето им на избор /реален конкретен резултат чрез разнородни уж несвързани действия/, се 'вижда' старта на обратния процес или => засилване на паричното предлагане!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Уж нямат пари, а масово отказват курсове. Конкуренцията им е малко в София, това е истината. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А някой очаквал ли е друго мнение от таксиметровите шофьори? Цитирам:"таксиметровите тарифи в София са ниски и поради тази причина доходите са малко." Доходите се правят от оборота. А след като го нямате при ниските според вас цени, представяте ли си какъв ооборт ще имате при повишени цени? Тези, нашите таксита, миришещи на урина, цигари, лоша манджа и пот на шофьора по бермуди и потник. Тази таксиметрова администрация и други органи, които много добре знаят кои са копърки, но кой знае защо се търпи мирно съвместно съществуване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Малей... отговор Сигнализирай за неуместен коментар