Решението на ДКЕВР да започне процедура по отнемане на лицензи на трите електроразпределителни дружества е изненада за ЧЕЗ, заяви в ефира на Bulgaria On Air Тодор Матев, заместник-директор „Обслужване на клиенти” в ЧЕЗ България. Той посочи, че липсват всякакви основания за подобни крайни действия от страна на държавната комисия и допълни, че от компанията ще коментират по-подробно казуса след като получат официално мотивите за решението.
Матев подчерта, че освен с намаляване на цените сметките за ток могат да бъдат понижени и чрез увеличаване на енергийната ефективност. В тази връзка от ЧЕЗ са предприели обучителни инициативи, включително и в училищата. В десетки начални училища в Западна България вече са проведени подобни уроци от служители на електроразпределителното дружество, където на децата им е обяснено как точно електроенергията стига до дома им, какво съдържат сметки за ток и т.н.
По думите на Матев инициативата ще бъде продължена и през следващите години, а основната й цел е да информира потребителите за предоставянето на услугата от най-ранна възраст.
Той подчерта, че енергоефективното потребление е полезно за цялата система, не само за конкретния потребител.
Матев съобщи още, че сметките за ток тази зима са с около 9 лева, или 16%, средно по-ниски спрямо 2013. Той посочи, че средната стойност на фактурите тази зима е 46 лева. По думите му по-ниските сметки отчасти се дължат на трите намаления на цената на тока от миналата година насам, по-меката зима и по-малкия среден период на отчитане, който тази година е средно 29,3 дни при 31 през 2013.
От дни вече е факт и новото мобилно приложение на компанията, което предоставя информация за планирани прекъсвания, ремонти и аварии. Матев обясни, че чрез него потребители по-лесно ще се информират кога и къде има прекъсване на тока, колко време ще отнеме отстраняването на дадена авария и др. Той допълни, че услугата е нововъведение в редица европейски страни и има за цел да подобри информираността на клиентите на компанията.
За да бъдат по-близо до клиентите си от ЧЕЗ България организират редица инициативи, сред които дни и седмица на потребителя. Разработена е специална игра, която да стимулира клиентите да пестят електроенергия. Чрез друга услуга - „Персонален съветник”, от компанията се опитват да помогнат на клиентите си да планират разходите си и при нужда да разсрочат плащането по сметки.
Още по казуса с лицензите на ЕРП-та четете тук