Експертът коментира и относителното нарастване на чартърния трафик през последните години. Според него това се дължи по-скоро на възстановяването на този вид превози, отколкото на някаква трайна тенденция.
Йовко Йоцев прогнозира, че през 2014 г. и 2015 г., не се очаква сериозно увеличение на седалковия капацитет, но това зависи най-вече от търсенето на пазара.
На въпрос за натоварването на Летище София Йоцев отговаря, че там може да бъдат привлечени повече превозвачи, ако се поддържат конкурентни цени.
„Не трябва да пренебрегваме и факта, че активността по българските летища зависи и от общия икономически климат в страната. Ако се докажем като стабилна дестинация за бизнес и туристически пътувания, очевидно това ще допринесе и за по-добро развитие на летищата“, заявява той.
Голям проблем за авиокомпаниите са глобите, които се налагат на българските превозвачи, когато докарват пътници от Европейския съюз, които не разполагат с българска виза, но за сметка на това имат шенгенска виза, казва още Йоцев. По думите му за всеки един такъв пътник авиопревозвачът бива глобяван със сума не по-малко от 6 000 лева, заради текстове в Закона за чужденците в България.
Превозвачите настояват за намаляване на таксите по Тарифа 5, които се събират от Министерството на транспорта.
Според Йоцев тези такси се отразяват на цената на билетите.
На въпрос има ли опасност в близките 3-4 години българският авиофлот да остане без пилоти експертът заявява, че първоначалното обучение на един пилот на ниво "професионален" е не по-малко от 35 хил. евро. Отделно не по-малко от тази сума трябва да се плати за обучение да се управляват определен тип самолети. Затова асоциацията предлага държавата да поеме 50 на сто от тези разходи, но все още няма отговор.