IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Българските авиокомпании може да бъдат засегнати от кризата в Украйна

Като цяло 2013 г. е била успешна за превозвачите, отчита Йовко Йоцев

15:12 | 11.03.14 г.
Българските авиокомпании може да бъдат засегнати от кризата в Украйна

Българските авиокомпании може да бъдат засегнати от кризата в Украйна, ако бъдат въведени ограничения при пътуванията за руските гражданите. Това казва в интервю за БТА главният секретар на Асоциацията на българските авиопревозвачи Йовко Йоцев.

За момента нямаме основание да очакваме подобни ограничения. Това обаче е потенциална опасност. Ние горещо се надяваме тази криза да не доведе до ограничения за пътувания на граждани от Русия, а и от Украйна, до българските курорти, коментира експертът.

Русия има голямо значение за търговските програми на българските авиокомпании. По отношение на чартърите за част от нашите авиокомпании превозите от и до дестинации в Русия надхвърлят 50%, отчита той.

Йовко Йоцев допълва, че като цяло 2013 г. е била успешна за българските превозвачи. Пътувалите по редовни линии пътници са с около 1% повече от предходната година, а с около 10 на сто повече са превозените с чартърни полети. Средното общо нарастване е около 4 на сто. Очакванията за 2014 г. също са за ръст на трафика, но при определени условия, ако няма сътресения на пазара.

През последните години българските авиокомпании изцяло подмениха парка си с модерни западни типове машини. В момента машините с максимална индексна маса над 15 тона, с които авиокомпаниите ни разполагат, са над 40 - Airbus 320, Embraer 190 и MD-82. Тоест нашите самолети изцяло отговарят на европейските и световни изисквания за безопасност и комфорт, коментира Йоцев.

Експертът отчита, че след членството на България в ЕС през 2007 г. конкуренцията е станала жестока, но в крайна сметка ефектът върху нашите превозвачи е бил положителен, защото те вече могат да оцеляват в силно конкурентна среда.

„Разбира се, това не означава, че трябва да се успокояваме, защото има все по-нови форми и възможности за излизане на европейския пазар. Те са в посока увеличаване на дестинациите в Европа с цел облекчаване на постоянните разходи в ниския сезон в България през есента и зимата. По това време повече полети се изнасят в страни от Югоизточна Азия, частично в Европа и донякъде в Африка. Така превозвачите, освен че донякъде покриват постоянните си разходи, но и предлагат на традиционните си пазари конкурентни цени“, заявява експертът.

На въпрос дали скоро ще имаме директни полети до САЩ Йоцев отговаря, че засега само една българска авиокомпания работи в тази насока, но наличието на подобна линия изисква огромна предварителна подготовка и финансови ресурси.

Въпреки нарастващите превози на нискоразходните компании, нишата на нашите превозвачи остава запазена. Те се адаптират добре към конкурентната среда и цените, които предлагат, често са напълно съпоставими с тези на нискоразходните, при много по-високо качество на предлаганата услуга, отчита той.

Последна актуализация: 07:10 | 11.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още