Пътищата в гаранция се проверяват всеки месец, съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева на дискусионен форум за проектирането на пътната част от лот 3 на магистрала Струма.
Предстоят проверки и на новопостроените магистрални участъци, допълни Терзиева, цитирана от БТА.
По думите на Терзиева качеството на проектиране е един от основните проблеми при строителството на пътища у нас. „Това показват ежедневните ни срещи с проблеми, които възникват при строителството на пътищата втори и трети клас и на някои места по големите магистрални участъци“, посочи тя.
Заради влошеното качество на проектиране се оскъпява самото изграждане и държавата има проблеми с финансирането.
Проектирането на лот 3 на Струма
Търговете за проектирането и строителството на участъка от магистралата между Благоевград и Сандански ще бъдат обявени тази година, съобщи Терзиева.
Процедурата за 15-километровия тунел може да се забави обаче и до началото на следващата година заради сложността на проектирането и изграждането на съоръжението. В предварителните обявления е заложен срок за обявяване на обществената поръчка в средата на ноември.
Най-тежкият и труден за проектиране и строителство участък на магистралата е през Кресненското дефиле и е с обща дължина около 65 километра и прогнозна стойност от 1,7 млрд. лева, припомни регионалният министър.
Тя подчерта, че строителството му е приоритет за правителството и средствата за изграждането на отсечката са осигурени.
Предвижда се по трасето да бъдат изградени и 8 площадки за отдих, както и да се отделят площи за бензиностанции и места за хранене. Предвидени са и 3 хеликоптерни площадки, обособен е и контролен център за обслужване на двата тунела и магистралата, където ще има машини за зимно поддържане, линейки, пожарни и камери за наблюдение.
Центърът ще е на площ около 40 декара и ще е разположен между Крупник и Симитли.