IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Т. Матев: Енергийните доставчици обслужват клиенти по европейски стандарти

ЧЕЗ подкрепя либерализацията на пазара и е готова да прилага своето ноу-хау от страни като Чехия и Румъния, според зам.-директора "Обслужване на клиенти"

19:38 | 24.02.14 г.
Т. Матев: Енергийните доставчици обслужват клиенти по европейски стандарти

България се доближава да европейските стандарти за обслужване на клиенти от енергийните доставчици и дори в някои отношения задминава другите страни, използвайки иновативни услуги и електронни комуникации. Това заяви в предаването “Investbook” на Bulgaria On Air Тодор Матев, заместник- директор Обслужване на клиенти в ЧЕЗ България.

По думите му през 2013 г. в ЧЕЗ са постъпили над 13 000 сигнала за кражби на електроенергия, а от тях са проверени около 75%. Според Матев е необходимо да се говори повече по темата и да се създава обществена нетърпимост към подобни практики, тъй като ощетена е не само компанията, но и целия район, в който е установено нарушението.

Той подчерта, че ЧЕЗ е категорично за либерализацията на пазара и е готова да прилага своето ноу-хау от страни като Чехия и Румъния.

Като цяло през изминалата година в контактния център на електроразпределителното дружество са постъпили над 1 млн. обаждания. 60% от обслужените такива са били във връзка с информация за задължения, срокове и места за плащане. Най-често изпълняваната услуга пък е за деклариране на показания. Само през миналата година месечно са приемани по около 7 000 показания, разкри Матев.

Според него след бурните събития от миналата година и с развитието на комуникационните канали потребителите стават все по-информирани и по-изискващи.

Относно последствията от трите намаления на цената на електроенергията през 2013 г. Матев посочи, че те не са били само за ЧЕЗ, а и за цялата верига в енергетиката.

Според Матев е изключително важно непрестанното образоване на клиентите и оформянето на клиентската култура. Той твърди, че пример за един от начините това да се случи е онлайн играта на ЧЕЗ “Академия Енергия”, която стартира в края на миналата година и е събрала около 6 000 регистрирани участници. По същество тя е анимационна игра, даваща съвети за енергийна ефективност.

“По този начин предизвикваме промени в нагласите у някои домакинства”, коментира експертът.

ЧЕЗ е добавила и нов продукт, наречен “Персонален съветник”. Той предлага детайлен анализ на консумацията на електроенергия на дадено домакинство и често води до индивидуална схема на разсрочено плащане или до по-бързо погасяване на задълженията, посочва Матев.

По думите му е изключително важно децата да се учат от малки на правилата за енергийна ефективност и в тази връзка ЧЕЗ организира специални инициативи в началните класове в училищата. Според Матев децата са изключително активни в дейността и показват голям интерес. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:02 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още