Проектът за кръстовище на бул. „България” и бул. „Акад. Ив. Гешов” беше представен и обсъден на Комисия по околна среда в Столичен общински съвет. Кръстовището ще се изгради на две нива, като отгоре ще има и кръгово движение, обясни Сергей Стойков – проектант на фирма „Балканстрой” АД.
На кръстовището се очаква да има пет вида транспорт, допълни той. Стойков разкри, че в подлеза на кръстовището ще бъде изградена и метростанция 10, информира Dnes.bg.
Предвижда се проектът да намали вредните емисии в района. "Всяка сутрин и вечер в пиковите часове на деня от автомобилите, попаднали в задръстване, се отделят вредни газове“, припомни инж. Сергей Стойков. Той разясни, че ще бъде запазена светофарната уредба, но, според него, преминаването през кръстовището ще бъде в рамките на минута и половина в час пик.
В момента в пиков час на кръстовището минават над 25 хил. автомобила, по преброяване на общината. Вечер задръстването стига до НДК, което са над 700 автомобила, които престояват над 20 минути в зоната на кръстовището, допълни инж. Стойков. Той припомни още, че бул. „България” е трасе за правителствени делегации и сутрин често се затваря.
При строителството подлезът ще се запази, а спирките за градския транспорт ще бъдат изместени със 100 метра. Главният архитект на Столична община Петър Диков допълни, че велоалеята ще преминава през подлеза.
Предвижда се да бъдат изсечени около 70 дървета и 600 храста, като на тяхно място ще бъдат засадени 478 дървета и 3000 храста и жив плет, каза Стойков.
Още новини от страната четете в Dnes.bg
преди 10 години Има логика, заради трамвая най-малкото, а и в другата посока трябва да станат безконфликтни на Гоце Делчев и на Каблешков - т.е. да има безкофликтно трасе от НДК до околовръстното. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А и няма никакъв смисъл от скъп вариант с директно преминаване през това кръстовище, щото веднага целият трафик ще отиде на кръстовището на НДК и там колите пак ще трябва да чакат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Не е безумен. Светофарите ще работят само в 2 стъпки - 1 ще пропускат направо по България, и 2 - после по Гешов. Няма да има други изчаквания, за завиващите. Завиващите ще се качват на кръговото. Реално завиващите наляво бавят трафика сега.Това е добър компромис. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Хич ги няма архитектите в бг... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Наистина тъпотия. Със кръгово движение не се бори голям трафик. Кръговото може да облекчи един не голям трафик. При много голям трафик, както е на това кръстовище е необходимо директно преминаване на най-натоварените потоци.Кръстовището наистина е много сложно(събират се 5 вида транспорт- автомобили, тамваи, тролеи, метро и пешеходци) и едва ли са много Българските архитекти и проектанти, които да могат да го проектират добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Безумен проект. Предвижда се второ ниво да се направи висящо кръгово, а на първо да останат светофари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар