Готов е идейният проект за изграждането на автомагистрала "Хемус", но строителството не може да започне веднага, съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева във Враца, пише БТА.
Тя участва в церемонията за първа копка по проект за подобряването на градската среда на Враца.
Терзиева поясни, че в момента тече търг за възлагане на изработването на технически проект на участъка Ябланица - Плевен - Ловеч от магистралата, за следващата част - до Велико Търново, предстои да се направи такъв търг.
Проектна готовност за строителство на тези два участъка ще има догодина, така че едва в средата на 2015 г. може да се мисли за евентуално започване на търгове за строителство.
Все още не е ясно с какви средства ще бъде изградено това трасе, не е изключено да се използват и пари от републиканския бюджет.
Проектна готовност има и за разширението на пътя Ботевград – Мездра (част от главен път Е-79). В момента се търси финансов ресурс и след това ще започне поетапното му изграждане.
Десислава Терзиева потвърди, че след завършване на строителството на обходния път на Враца в средата на тази година, започва ремонтът на бул. "Васил Кънчов" в града. Участъкът е в много тежко състояние и също е част от главния път Е-79. Ремонтът ще се извършва със спестени средства на Агенция "Пътна инфраструктура".
преди 10 години Има и друг вариант. Терзиева да бърка технически с идеен проект, което няма да говори добре за нея. Не го изключвам. По-важното е НКСИП и АПИ да си вършат работата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Вероятно има грешка при предаването на информация. Готово е предпроектното проучване. Идейни проекти тепърва ще се изготвят - засега е обявена поръчка само за частта от Ябланица до пътя Плевен-Ловеч, за другите части още не е обявена поръчка. Прави се също ОВОС на цялата магистрала. Далеч сме обаче от технически проект, а и както е тръгнало технически проект въобще няма да се прави. Напоследък практиката е да се възлагат поръчки на т.нар. инженеринг. Тази практика започна през 2012 г. с лот 2 на Струма. Недостатъкът е, че кандидатите работят само по идеен проет и самите те си изработват технически. Съответно вкарват в цената този риск. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ами хайде , моля покажете го този идеен проект. Няма ли първо да го пооообсъждаме. До Плевен или до Ловеч по близо минава магистралата? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ами хайде , моля покажете го този идеен проект. Няма ли първо да го пооообсъждаме. До Плевен или до Ловеч по близо минава магистралата? отговор Сигнализирай за неуместен коментар