Глоби заради извършени нарушения е наложила Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) на „Екобулпак“ АД и „ИвентЗоун“ ООД. Антимонополният орган е установил извършени нарушения на разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията - изготвяне и публикуване на заблуждаващи реклами в интернет.
Санкцията за „Екобулпак“ е 126 940 лв. , а за „ИвентЗоун“ ООД - 300 лв., съставляващи 1% от нетните приходи от продажби на дружествата за финансовата 2012 г.
Комисията приема, че съобщението: „Екобулпак“ гарантира най-нисък риск при изпълнение на целите по оползотворяване“, публикувано на интернет страницата на дружеството, е заблуждаващо и може да повлияе на икономическото поведение на потенциалните клиенти, до които достига.
В нормативната уредба липсва определение за „най-нисък риск“, нито има показатели или критерии за неговото измерване, поради което не би следвало да се твърди, че дадена организация гарантира най-нисък риск при изпълнение на целите по оползотворяване на отпадъците, доколкото сравнението е невъзможно да бъде обективно.
С оглед на това КЗК приема, че съобщението представлява заблуждаваща реклама, за което следва да се ангажира отговорността както на рекламодателя, така и на рекламната агенция, изготвила текста.