IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кой е виновен за кризата между превозвачите в Турция и България?

Според Миролюб Столарски причината се крие в личната амбиция на шефа на Асоциацията на турските превозвачи

10:00 | 06.02.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Кой е виновен за кризата между превозвачите в Турция и България?

Личната амбиция на шефа на Асоциацията на турските превозвачи доведе до кризата между България и Турция, заяви в ефира на Bulgaria On Air председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Миролюб Столарски.

По думите му турският представител вече две години се опитва да изтласка българските, молдовските и румънските превозвачи от турския пазар.

Според Димитър Николов, представител на браншова организация на превозвачите у нас, конфликтът между двете държави тлее от години. Причината за него е, че турската страна смята, че е нормално да употребява над 50 пъти повече транзитни разрешителни за преминаване през България, отколкото българските превозвачи получават за преминаване през нейната територия.

“Турция смята българските превозвачи за сериозна конкуренция на собствения си пазар и иска с непазарни ограничения да ги елеминира“, категоричен е Николов.

“Създават се много трудности от турска страна - камионите се бавят, има заяждане за документи”, твърди Емил Буюклиев от Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт.

Представителите на браншовите организации в България разделят компенсациите, които искат в две основни групи. Първата е свързана с увеличаването на разрешителните на двустранните превози и тези за трета страна, тъй като има голям обем от такива дейности. За сравнение разрешителните за трета страна, издавани на Сърбия са 6000, докато тези за България са едва 1100.

Другото искане на превозвачите е нормалното им допускане до турския пазар. Това включва премахването на административните мерки, предвидени от южната ни съседка. От българска страна пък трябва да бъдат увеличени цените на винетките за преминаване, категорични са представителите на браншовите организации.

Според Николов това е първият път, в който целият транспортен бранш е единен и всички превозвачи подкрепят позицията на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за необходимостта от реципрочност в отношенията. 

Повече по темата вижте във видеото на Bulgaria On Air!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:55 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 12
Tony
преди 10 години
100% е сигурно, че българската администрация е виновна!!!Турция разглежда България като част от ЕС, а наШте искат да представляват ЕС.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още