Комисията за защита на конкуренцията ще провери сигнал на Омбудсмана на Републиката Константин Пенчев за нарушения от страна на „Софийска вода“. В сигнала е посочена жалба на потребител на компанията срещу вменено задължение за заплащане на лихви върху прогнозно определени количества потребена вода.
Съгласно общите условия на дружеството при неизпълнение в срок на задължението си за заплащане на ползваните услуги, потребителят дължи на ВиК оператора обезщетение в размер на законната лихва.
В своята жалба клиентът на „Софийска вода“ посочва, че „изразходваното количество вода“ и „ползваните услуги“ означават реално потребено количество, отчетено по водомер, а не служебно начисленото количество, при по-дълъг период на отчитане от един месец.
Действията на столичното ВиК дружество в този случай нарушават предвиденото в Наредбата за условията и реда за присъединяване на потребителите и за ползване на водоснабдителните и канализационните системи, посочва Омбудсмана в изявлението си към КЗК.
„Правото на клиентите на „Софийска вода“ за защита на икономическите им интереси е нарушено от дружеството с начисляване на лихви върху служебно начислени задължения, без отчет на средство за търговско измерване“, допълва още Пенчев.
От регулатора са съгласни, че изложените факти създават съмнения за нарушаване на Закона за конкуренцията. По тази причина е образувано и производство по казуса.
преди 10 години Една от най-долнопробните мафиотски истории е продаването на водоснабдяването ни. При съществуващ язовир, тръби. Такъв подарък... отговор Сигнализирай за неуместен коментар