Към настоящия момент около 600 хил. зимни туристи посещават България годишно, но щом развие потенциала си, техният брой може да стане над 2 милиона. Това заяви зам.-министърът на икономиката и енергетиката с ресор туризъм Бранимир Ботев при представянето на България на втория ден от международното изложение East Mediterranean International Travel & Tourism Exhibition (EMITT) 2014 в Истанбул.
Събитието бе под наслов Bulgaria – Winter & SPA Wonderland.
Страната ни заема 4-о място по темп на развитие на зимния туризъм в Европа и има ресурс за по-добри позиции на този пазар, особено по отношение на Турция, подчерта Бранимир Ботев. Той посочи уникалните възможности на страната ни – пет високи планини близо една до друга, 146 планински върха над 2 хил. метра, при това тези планини са на максимум 2 часа път от международно летище и това е предпоставка за активен ски туризъм.
Към конкурентните ценови качества на българските зимни и ски курорти се прибавя и изобилието на минерални извори. Без съмнение стратегически интерес за инвестиции в България са зоните за целогодишен балнеолечебен и СПА туризъм с минерална вода, посочи още Ботев.
Най-добри възможности за привличане на повече турски гости са именно почивките, свързани със зимни спортове, ски ваканциите, комбинирания отдих със СПА, балнео- и уелнес услуги. За периода януари-ноември 2013 г. България е посетена от 354 257 турски туристи – с близо 31% повече спрямо същия период на предходната година. През 2013 г. Турция е на 6-о място сред най-големите генериращи пазари за българския туристически продукт, стана ясно от думите на зам.-министъра.
преди 10 години Отн.: '... може да стане над 2 млн.'Даже и над 7.5 -на всеки жител по 1 турист.Идеята не е в милионите туристи, а в приходите. По-добре е BG има 600, но да носят повече приходи от тези 600 хил. и 2 млн. които ще разказват майката на нещата.Качеството на туристическите услуги, обаче в BG винаги си остава на нулата.Влизаме в един много-звезден хотел и що да видим - непрани от десетилетия пердета в конферентната зала, пластмасови цветя ... навсякъде. Ако някой случайно не му е ясно, че персоналът го мързи да полива цветята на 2-3 дни -да му се изясни.Има и по-нататък -келнерите по традиция си крадат и подменят каквото намерят за добре, готвачът сее и ръси тестени изделия от хибридна ГМО пшеница. Ако зърното от тази пшеница не може да покълне на следващата година, как точно ще ми оправи метаболизма и дълголетието. За акриламида от пържените картофи в несменяемото царевично олио да не говорим. С пораженията от акриламида може да се мери единствено ентроксинът на туристическото мислене отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Може и 10 пъти повече зимни туристи да привлечем, ако планините ни заприличат на черноморието! И не виждам защо за тази цел трябва да се строят писти и лифтове! Достатъчно е пред всеки хотел да се сложи по една купчинка сняг, както басейните пред морските хотели. Те 80% от туристите по летните ни курорти изобщо не виждат нито море, нито плаж, защото цял ден изтрезняват и събират сили за следващия нощен маратон. И на Банско се забелязват подобни тенденции.Затова е достатъчно в полите на Пирин и Рила да бъде създаден пояс от хотели и кръчми.Карането на ски не е проста работа - опасно е, студено е, хлъзгаво - видяхте Шумахер как пострада! Друго си е в ниското, а планините да служат за декор... хехе отговор Сигнализирай за неуместен коментар