Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира две от големите тъговски вериги у нас - „Лидл България ЕООД енд Ко“ и „Билла България” ЕООД след като е установила, че и двете са използвали заблуждаваща реклама.
Това става ясно от съобщения, публикувани на официалния сайт на антимонополното ведомство.
В случая с „Лидл“ заблуждаващата реклама е при кампанията под наслов „Най-доброто от България. Най-доброто от Европа“. Според КЗК кампанията може да окаже негативен ефект, както на конкуренцията на пазара, така и върху икономическото поведение на потребителите.
„Рекламата не е просто сбор от съобщени факти, които се възприемат изолирано един от друг от потребителите. В случая представляват цялостно послание, с което се цели да се въздейства върху икономическото поведение на потребителите. Твърдението „най-доброто“ се възприема в контекста на използваните търговски марки и така демонстрираните продукти и използваното мото носят посланието, че показаните артикули са най-добрите, както и че тази търговска верига е най-доброто“, уточнява в решението си комисията.
Комисията е анализирала доколко „Най-доброто“ почива на обективна оценка. Предвид събрания в хода на производството доказателствен материал може да се обоснове изводът, че рекламодателят - "Лидл" не предоставя релевантни доказателства, като например направени проучвания, сравнителни анализи, тестове, анкети, награди и отличия за продуктите т.н., които да обосноват обективната точност на изнесените в процесната реклама твърдения.
На „Лидл“ е наложена санкция в размер на 370 859 лв. КЗК е постановила прекратяване на нарушението, което "Лидл", за своя сметка, трябва да оповести в рамките на седмица в 2 национални ежедневника.
Санкцията срещу „Била България“ също е във връзка със заблуждаваща реклама - тази под наслов: „Гаранция Clever най-ниска цена”.
КЗК посочва и основните причини, според които счита, че рекламната кампания е заблуждаваща. "Основното мото на кампанията: „Гаранция Clever най-ниска цена” има заблуждаващ характер и е налице противоречие между рекламното послание и Официалните условия, при които тя се провежда. Има възможност продукти Clever да се предлагат на реално по-високи цени спрямо сравними продукти в други търговски вериги", категорично е антимонополното ведомство.
В хода на проучването си КЗК е доказала, че дори при наличие на по-ниски цени на сравними продукти, „Билла България” ЕООД не винаги намалява цената на съответните продукти Clever до нивото на сравнимите такива.
В този смисъл комисията приема, че рекламната кампания създава риск от въвеждане в заблуждение на потребителите, у които се създава погрешното впечатление, че при покупката на продукт Clever винаги ще заплатят най-ниските цени за тях, спрямо сравними продукти в други конкурентни търговски вериги.
КЗК налага на „Билла България” ЕООД санкция в размер на 483 хил. лева. Освен това веригата ще трябва да огласи за своя сметка в два национални ежедневника решението на комисията.
преди 10 години Моля поздр5авяващите КЗК да прочетат следната статия:КЗК не установи злоупотреба с господстващо положение от страна на ЧЕЗhttp://***.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/kzk-ne-ustanovi-zloupotreba-s-gospodstvashto-polojenie-ot-strana-na-chez,164245/А, нещо да кажете ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Хахахах, и с това ли КЗК ще защитава пазара ?!Къде отидоха разследванията за монопол и картел за горива, олио, захар, хляб, лекарства и прочие.Това решение на КЗК е в пълно съзвучие на новата тройна коалиция, за която чуждите инвеститори са врагове.Как така ще има по-ниски цени от магазините на мустакати и опашати комунисти ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Аплодисменти! И при Кауфланд има материал за работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години БРАВО НА КЗК ДА НЕ ПОВЯРВА ЧОВЕК отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Браво на КЗК! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Браво на КЗК! отговор Сигнализирай за неуместен коментар