Трети мост над Дунав?
През юни стана ясно, че България и Румъния ще работят за строителството на трети мост над Дунав, който да свърже Силистра с румънския град Кълъраш.
Засега това е само идея, но президентът на България Росен Плевнелиев и румънският държавен глава Траян Бъсеску вече са коментирали тази възможност. За изграждането на трети мост на Дунав двете страни ще търсят различни варианти за финансиране по линия на структурните фондове на Европейския съюз, Програмата за трансгранично сътрудничество и Дунавската стратегия.
АМ "Струма"
През 2013 година бяха открити няколко къси отсечки от трасето на "Струма".
Първите 14 км от лот 1 на магистралата, между Долна Диканя и пътен възел „Дупница-Север”, бяха открити на 23 юли. Останалите 2,8 км от направлението бяха въведени в експлоатация към края на август.
Според заявеното новия кабинет се планира завършването на магистралата да е сред приоритетите за новия програмен период. Транспортният министър Данаил Папазов дори увери, че до края на следващата година ще бъдат готови всички проекти за магистрала "Струма".
През юни тази година започна строителството на лот 2 – участъка Дупница – Благоевград, с дължина 37 км.
Тепърва от 2015 г. ще се работи по лот 3 на магистралата, който включва най-тежкия участък - Кресненското дефиле, където се предвижда да бъде изграден тунел с дължина около 15 км.
Автомагистрала "Хемус" - готова до 2018 година?
Представители на правителството коментират, че е възможно автомагистрала "Хемус" да бъде завършена до 2018 година. Обещание за това даде регионалният министър Десислава Терзиева. Тя обаче направи уговорката, че приключването на магистралата зависи от източниците на финансиране.
Първият етап от строителството трябва да започне през 2014 година, като приоритетно ще се работи по участъка от Ябланица до Ловеч.
Засега не е окончателно изяснено дали трасето ще бъде променяно. На този етап се работи по проектирани преди повече от 15 години направления. Експерти обаче твърдят, че плановете трябва да се преосмислят.
Към момента само се дават обещания за завършването на „Хемус“, тъй като няма конкретен източник за финансиране на работата. Трасето не е част от европейската транспортна мрежа и не може да бъде финансирано от еврофондовете.
преди 10 години Оризово-Ст. Загора е плод на две правителства, на царя и крадливата тройна коалиция, за което получиха шута в газа от Европаа всички останали от ГЕРБ за ЕДИН мандат. Това ми прилича на част от опорните точки на червените плювачи. Като правят само золуми, какво им остава ... да лъжат нагло и гнусно да плюят по противниците си отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години не, на 14 Юни - петък , и Пеевски и Станишев му откраднаха медийното отразяване което му се полагаше отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Само как го измислихте, че лентата на Дунав мост 2 е прерязана на 14 октомври? Чий болен мозък го написа?! Официалното откриване на Дунав мост 2 беше на 15 ЮНИ - в адска жега и почти разтопен асфалт. Към споменатата дата през октомври асфалтовата му настилка вече се разпадаше! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години От железопътния повече и по-лесно се краде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Относно трети мост на Дунав, по-голяма вероятност в близко бъдеще е това да се случи не при Силистра, а при Никопол-Турну Магуреле като част от хидроненергиен възел, реализиран като публично-частно партньорство. Но това е в хоризонт от поне 10 години, бих казал даже 15. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Сега се видя, че може да се работи и откриват обекти без тупане в гърдите, рязане на ленти с няколко дузини пърхащи репортерки, и ежеминутни облъчвания по медиите. Даже някои обекти като строителството на автомагистрала Марица вървят по-добре от преди (на практика почти година по време на ГЕРБ там работата беше преустановена, но информация за това липсваше по медиите) и догодина ще имаме цяла магистрала до границата с Турция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар