IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Големите пътни проекти през 2013 - срязани ленти и планове за развитие

Правителството на Орешарски измести фокуса от шосетата към железопътните направления

09:30 | 05.01.14 г. 6
<p>
	Проектите, планирани за новия програмен период, целят да се постигне баланс между регионите. Снимка: <em>МРРБ</em></p>

Проектите, планирани за новия програмен период, целят да се постигне баланс между регионите. Снимка: МРРБ

Трети мост над Дунав?

През юни стана ясно, че България и Румъния ще работят за строителството на трети мост над Дунав, който да свърже Силистра с румънския град Кълъраш.

Засега това е само идея, но президентът на България Росен Плевнелиев и румънският държавен глава Траян Бъсеску вече са коментирали тази възможност. За изграждането на трети мост на Дунав двете страни ще търсят различни варианти за финансиране по линия на структурните фондове на Европейския съюз, Програмата за трансгранично сътрудничество и Дунавската стратегия.

АМ "Струма"

През 2013 година бяха открити няколко къси отсечки от трасето на "Струма".

Първите 14 км от лот 1 на магистралата, между Долна Диканя и пътен възел „Дупница-Север”, бяха открити на 23 юли. Останалите 2,8 км от направлението бяха въведени в експлоатация към края на август.

Според заявеното новия кабинет се планира завършването на магистралата да е сред приоритетите за новия програмен период. Транспортният министър Данаил Папазов дори увери, че до края на следващата година ще бъдат готови всички проекти за магистрала "Струма".

През юни тази година започна строителството на лот 2 – участъка Дупница – Благоевград, с дължина 37 км.

Тепърва от 2015 г. ще се работи по лот 3 на магистралата, който включва най-тежкия участък -  Кресненското дефиле, където се предвижда да бъде изграден тунел с дължина около 15 км.

Автомагистрала "Хемус" - готова до 2018 година?

Представители на правителството коментират, че е възможно автомагистрала "Хемус" да бъде завършена до  2018 година. Обещание за това даде  регионалният министър Десислава Терзиева. Тя обаче направи уговорката, че приключването на магистралата зависи от източниците на финансиране.

Първият етап от строителството трябва да започне през 2014 година, като приоритетно ще се работи по участъка от Ябланица до Ловеч.

Засега не е окончателно изяснено дали трасето ще бъде променяно. На този етап се работи по проектирани преди повече от 15 години направления. Експерти обаче твърдят, че плановете трябва да се преосмислят.

Към момента само се дават обещания за завършването на „Хемус“, тъй като няма конкретен източник за финансиране на работата. Трасето не е част от европейската транспортна мрежа и не може да бъде финансирано от еврофондовете.

 

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 3 rate down comment 1
tonitov
преди 10 години
Оризово-Ст. Загора е плод на две правителства, на царя и крадливата тройна коалиция, за което получиха шута в газа от Европаа всички останали от ГЕРБ за ЕДИН мандат. Това ми прилича на част от опорните точки на червените плювачи. Като правят само золуми, какво им остава ... да лъжат нагло и гнусно да плюят по противниците си
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
Longin
преди 10 години
не, на 14 Юни - петък , и Пеевски и Станишев му откраднаха медийното отразяване което му се полагаше
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 0
Guinea
преди 10 години
Само как го измислихте, че лентата на Дунав мост 2 е прерязана на 14 октомври? Чий болен мозък го написа?! Официалното откриване на Дунав мост 2 беше на 15 ЮНИ - в адска жега и почти разтопен асфалт. Към споменатата дата през октомври асфалтовата му настилка вече се разпадаше!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 1
melon
преди 10 години
От железопътния повече и по-лесно се краде.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 11 rate down comment 3
alexx
преди 10 години
Относно трети мост на Дунав, по-голяма вероятност в близко бъдеще е това да се случи не при Силистра, а при Никопол-Турну Магуреле като част от хидроненергиен възел, реализиран като публично-частно партньорство. Но това е в хоризонт от поне 10 години, бих казал даже 15.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 22
alexx
преди 10 години
Сега се видя, че може да се работи и откриват обекти без тупане в гърдите, рязане на ленти с няколко дузини пърхащи репортерки, и ежеминутни облъчвания по медиите. Даже някои обекти като строителството на автомагистрала Марица вървят по-добре от преди (на практика почти година по време на ГЕРБ там работата беше преустановена, но информация за това липсваше по медиите) и догодина ще имаме цяла магистрала до границата с Турция.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още