IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Големите пътни проекти през 2013 - срязани ленти и планове за развитие

Правителството на Орешарски измести фокуса от шосетата към железопътните направления

09:30 | 05.01.14 г. 6
<p>
	Проектите, планирани за новия програмен период, целят да се постигне баланс между регионите. Снимка: <em>МРРБ</em></p>

Проектите, планирани за новия програмен период, целят да се постигне баланс между регионите. Снимка: МРРБ

По кои проекти ще се работи до 2020 година?

В резултат на политическите промени се оказа, че стрaтегията за развитието на транспорта в България ще се фокусира върху железопътните проекти.

"През следващия програмен период 2014-2020 г. изместваме тежестта от шосейната към железопътната инфраструктура и интермодалните терминали", каза транспортният министър Данаил Папазов по време на събитие, посветено на ОП „Транспорт“ до 2020 година.

По-късно стана ясно, че средствата по ОП "Транспорт" през следващия програмен период ще бъдат разпределени така: 50% за железопътни проекти и 50% за магистрални. Идеята на правителството е да се въведе баланс между регионите в страната, тъй като през последните години транспортните проекти за Южна България доминираха над тези за Северна България.

Припомняме, че плановете на правителството на ГЕРБ бяха да бъдат построени седем магистрали и седем скоростни пътя до 2020 г. Освен тях кабинетът залагаше много и на тунела под Шипка.  За двете “пътни седморки” се говореше, докато министър на регионалното развитие беше Росен Плевнелиев.  Когато постът му бе поет от Лиляна Павлова, тя сведе двете седморки до една, поради липса на достатъчно средства.

Новото правителство обаче обеща да не замразява изцяло проектите за строеж на магистрали.

Плановете до  2020 година

За периода 2014-2020 г. Министерството на транспорта подготвя пакет от проекти, който надхвърля заложеното в ОП „Транспорт“ финансиране от около 2 млрд. евро. Това се прави с цел ако някой от проектите не може да бъде реализиран, да бъде заменен с друг, предварително подготвен.

За следващия програмен период се планира да бъде увеличен процентът на държавното участие в пътните проекти. Така за строителство, финансирано от еврофондовете, ще се отделят повече средства от държавния бюджет. Транспортното и регионалното министерство вече са внесли искането в Министерския съвет. Към момента повечето проекти в областта на транспорта се реализират с 85% финансиране от ЕС и с 15% държавно участие. Амбицията на двете министерства е съфинансирането да достигне 50%.
 

Последна актуализация: 12:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 3 rate down comment 1
tonitov
преди 10 години
Оризово-Ст. Загора е плод на две правителства, на царя и крадливата тройна коалиция, за което получиха шута в газа от Европаа всички останали от ГЕРБ за ЕДИН мандат. Това ми прилича на част от опорните точки на червените плювачи. Като правят само золуми, какво им остава ... да лъжат нагло и гнусно да плюят по противниците си
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
Longin
преди 10 години
не, на 14 Юни - петък , и Пеевски и Станишев му откраднаха медийното отразяване което му се полагаше
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 0
Guinea
преди 10 години
Само как го измислихте, че лентата на Дунав мост 2 е прерязана на 14 октомври? Чий болен мозък го написа?! Официалното откриване на Дунав мост 2 беше на 15 ЮНИ - в адска жега и почти разтопен асфалт. Към споменатата дата през октомври асфалтовата му настилка вече се разпадаше!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 1
melon
преди 10 години
От железопътния повече и по-лесно се краде.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 11 rate down comment 3
alexx
преди 10 години
Относно трети мост на Дунав, по-голяма вероятност в близко бъдеще е това да се случи не при Силистра, а при Никопол-Турну Магуреле като част от хидроненергиен възел, реализиран като публично-частно партньорство. Но това е в хоризонт от поне 10 години, бих казал даже 15.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 22
alexx
преди 10 години
Сега се видя, че може да се работи и откриват обекти без тупане в гърдите, рязане на ленти с няколко дузини пърхащи репортерки, и ежеминутни облъчвания по медиите. Даже някои обекти като строителството на автомагистрала Марица вървят по-добре от преди (на практика почти година по време на ГЕРБ там работата беше преустановена, но информация за това липсваше по медиите) и догодина ще имаме цяла магистрала до границата с Турция.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още