Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията не се е отказало напълно от отдаването на Летище София на концесия. В момента още се подготвя концесионният анализ на столичната аерогара, а на изпълнителите е даден допълнителен срок до пролетта на следващата година, в който да приключат работата. На базата на анализа ще бъде решено дали най-голямото летище у нас вече няма да бъде под управлението на държавата.
Това стана ясно от думите на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, който днес откри разширената галерия на Терминал 2 на летището. В резултат на реконструкцията е разширено пространството, където пътниците изчакват полета си, след като са минали проверка. Самото разширение е на стойност 2 млн. лева. С негова помощ Терминал 2 ще може да обслужва по-голям обем от пътници.
"Концесионните анализи все още не са готови и тъй като намерихме някои неточности, дадохме повече време, за да бъдат отстранени", посочи Папазов. Все пак минстърът уточни, че отдаването на концесия на летището е изцяло въпрос на политическо решение.
"Същото се отнася и за отделянето на летище Балчик и обособяването му като самостоятелен авиотерминал", каза Папазов и уточни, че вече има заявен интерес от местния бизнес в Балчик, което означава, че аерогарата има потенциал да се развива самостоятелно.
Припомняме, че военното летище в Балчик бе прехвърлено в активите на "Летище София", като идеята на предишното правителство бе то да се използва за граждански полети.
Ще има ли Летище София нов терминал?
По повод многократно коментираната информация в публичното пространство, че ръководството на летището, съвместно с държавата, готвят изграждането на нов терминал за Летище София, днес изпълнителният директор на аеропорта Христо Щерионов уточни, че на този етап единствено може да се говори за рехабилитация на Терминал 1 с цел той да бъде по-комфортен за пътниците.
Той отново посочи, че решение за Терминал 1 може да бъде взето, чак когато се приеме генералният план за летището. В момента е в ход обществена поръчка за избор на външна компания, която да направи този генерален план.
"На базата него ще бъде преценено как може да бъде увеличен капацитетът на Терминал 1 и дали той ще бъде бутнат, за да може на негово място да бъде построен нов", обясни Щерионов. Той посочи, че за следващата година единствено се предвижда допълнително разширяване на галерията към Терминал 1, нова скоростна пътека за рулиране, както и изграждането на нова антиобледенителна площадка.
Тази зима ще има организирани повече чартърни полети между България и Русия, заради засиления интерес на руски туристи, казаха представителите на летището.
Папазов съобщи още, че в момента министерството преговаря с инвеститори от други страни, като Словения, Словакия и някои арабски държави, които също имат интерес да инвестират в линии от и за България. Интерес има и към двете морски летища Варна и Бургас.
На печалба
"Летище София ще излезе на много добра печалба тази година", категоричен бе министър Папазов. Според данни, предоставени от изпълнителния директор на столичната авиогара, към деветмесечието на тази година печалбата на порта е 7,4 млн. лева.
Повече по темата вижте във видеото на Bulgaria On Air!
преди 11 години Това летище отдавна трябваше да го дадете на концесия Както и пристанища терминали ж п гари и жп линии Колкото по ги отлагате концесиите толкова по големи са загубите Единствено което трябва да направи държавата е изготвяне на добри концесионни договори които защитават интересите на обществото и държавата Нищо друго отговор Сигнализирай за неуместен коментар