Необходима е по-активна кампания за популяризиране на българските стоки, коментира в ефира на Bulgaria On Air изпълнителният директор на Съюз "Произведено в България" Пламен Грозданов.
„В много страни пропагандирането на родното производство е кауза. Така трябва да стане и тук.“, подчерта Грозданов. В тази връзка през следващата година предстои да бъде реализирана кампания „Избери българското“.
В същото време предпочитанията на българите, особено когато става въпрос за хранителни продукти, са силно концентрирани върху родните стоки.
Проучване на “Галъп Интернешънъл“ сочи, че над 90% от българите предпочитат стоки местно производство, особено когато става въпрос за хляб и млечни продукти. При месните продукти и колбасите този процент е около 80%, коментира още Грозданов.
Той посочи, че българките стоки са значително по-неравнопоставени в сравнение с чуждестранните при разпространението им в големите търговски вериги. Причините за това са много, като една от водещите са по-малките отстъпки, които се дават на родните производители.
Грозданов подчерта, че исканията на представлявания от него Съюз „Произведено в България“ са насочени към създаване на по-добра бизнес среда.
По думите му това може да стане като на чисто пазарен принцип се кооперират производители на бързообортни стоки, доставчици и търговци. Грозданов подчерта, че представители от различни сектори вече са заявили желание за включване в подобно обединение. Той посочи и че преди около седмица е подписано споразумение с икономическото министерство, чрез което се очаква да бъдат направени стъпки в посока на подобряване на бизнес средата.
Засилването на граничния контрол по отношение на вноса на стоки от трети страни и подобряването на контрола при вътрешнообщностните доставки и плащането на ДДС, също биха намалили неравнопоставеността при между родните и останалите производители и разпространители.