Правителственият "Авиоотряд 28" минава към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Това става с промени, които депутатите приеха на първо четене в законопроект за изменение на Закона за гражданското въздухоплаване, пише Dnes.bg.
Гласуваха общо 180 народни представители, от които 100 бяха "за", 77 – "против", трима се въздържаха.
Част от мотивите на вносителите са, че транспортният министър ръководи и контролира гражданското въздухоплаване и гражданските въздухоплавателни средства и съоръжения, а служителите на ведомството имат натрупан опит. Освен това транспортното ведомство има правата и задълженията на лизингополучател по договора за доставка на лизинг на правителствения самолет. Застраховките на самолета също се подписват от министерството на транспорта.
Преди гласуването ГЕРБ настояха да се разгледа и техният законопроект, който предвижда авиоотрядът да отиде в Министерство на отбраната.
Депутатите влязоха в разгорещен спор къде е мястото на “Aвиоотряд 28”, но в крайна сметка правителственото въздухоплаване премина на подчинение на транспортното ведомство, без да се разгледа законопроектът на ГЕРБ, който изобщо не беше част от дневния ред.
Припомняме, че по време на управлението на ГЕРБ през 2010 г. правителственият авиоотряд бе прехвърлен от транспортното министерство към Министерския съвет на пряко подчинение на премиера Бойко Борисов. През юли месец тази година кабинетът предложи "Авиоотряд 28" да мине към транспортното министерство.
Темата доби популярност, след като стана ясно, че услугите на правителственият "Авиоотряд 28" се ползват от любителския футболен отбор Витоша - Бистрица, повече известен като Бистришките тигри. Новото правителство се зае да нищи въпроса и създаде временна комисия, която установи няколко факта – че Борисов е изминал образно казано два пъти разстоянието до Луната с Авиоотряд 28, че е прекарал 37 денонощия във въздуха и обиколил 17 пъти екватора.