IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

През 2014 г. парите от бюджета за реклама на туризма са двойно повече

Делът на туризма от БВП у нас е над средното за Европа, коментира зам.-министър Бранимир Ботев

12:39 | 21.11.13 г.
През 2014 г. парите от бюджета за реклама на туризма са двойно повече

Бюджетът за следващата година, който е заложен за национална реклама и за целеви пазари в туризма, е в пъти по-голям от досегашния, каза заместник-министърът с ресор „Туризъм“ Бранимир Ботев, но без да цитира конкретни цифри.

Преди дни министърът на икономиката Драгомир Стойнев заяви, че за първи път през 2014 година туризмът е обособен като самостоятелна бюджетна политика и основен ангажимент на държавата по нея е провеждане на национална реклама, съгласувана с браншовите организации по отношение на целеви за България пазари. По това перо от републиканския бюджет са предвидени 14 млн. лв., уточни Стойнев.

Парите за реклама на туризма през тази година като национална субсидия бяха 8 милиона лева, а допълнителното финансиране от 20 милиона лева е по оперативна програма „Регионално развитие” по различни проекти към МИЕ.

Бранимир Ботев посочи, че туризмът е сферата, в която България е доста над средните световни стандарти - при 9 процента дял на туризма в БВП на Европа, за България той е 13,6 процента, коментира Ботев, цитиран от БТА.

По думите му тазгодишните постъпления от сектора са над 3,7 млрд. евро от чуждестранни туристи, които са рекордни за страната.

„Темповете на нарастване на туризма у нас изпреварват два и половина пъти средните темпове за развитие в Европа и са доста над средните за Азия, която е една много бързо развиваща се туристическа дестинация”, каза още заместник-министърът.

Според Бранимир Ботев страната ни има уникалната възможност да засили рекламата на няколко туристически продукта - морето, планинския туризъм, термалните минерални извори. Той посочи, че България трябва да се възползва от възможността, която се предоставя от ЕС за трансгранично здравеопазване. Това позволява здравните каси, пенсионните фондове и здравните застрахователни дружества на старите страни членки да могат да изпращат тук клиентите си.

Преди дни Ботев обяви, че по предварителни данни ръстът на туристите, посетили България тази година, ще е 5,8%, а очакваният ръст на приходите е 3,5%.

По негово мнение данните показват, че в сравнение с очаквания ръст на икономиката на страната, туризмът има два пъти по-бързи темпове на растеж. Ботев отбеляза, че за разлика от всички съседни страни България регистрира и повишен ръст на целевите пазари, които формират основния поток на туристи.

Ботев бе участник в Третата международна среща на туроператорите в Пловдив, където се събраха представители на над 75 български и чуждестранни туроператорски фирми. Форумът започна днес и ще продължи до 24 ноември. Идеята е участниците да имат възможност да се запознаят с местните туристически продукти, които предлагат Пловдив и регионът и да направят директни договорки за съвместен бизнес.

Решението ресор "Туризъм" на Министерство на икономиката и енергетиката да се премести в Пловдив Ботев коментира, че е е редно администрацията да бъде на едно място. „Ще мислим гъвкаво с ръководството на Общината и Областната управа как да поддържаме съответно звено в Пловдив“, допълни зам.-министърът.

Очакванията на туроператорите са, че зимният сезон ще бъде силен - с ръст на туристите от източните пазари, предимно от Русия и Украйна. Очаква се засилен интерес от страна на балканските пазари и присъствие на традиционните Холандия, Великобритания Германия и Скандинавия, подчерта Байко Байков, председател на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, цитиран от БНР.

„Цените при нас са значително по-ниски, качеството на много от услугите е на достатъчно високо европейско ниво. В този смисъл нашите ски курорти с малки бележки може би отговарят на едно средноевропейско качество“, посочи той.

Според него зимните ни курорти могат да станат по-атрактивни, ако се работи за осигуряването на повече директни въздушни линии, за достъпна  инфраструктура и за повече атракции за туристите, които не се занимават със ски-туризъм.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:15 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още