През следващата година частично се запазва данъчното облекчение за автомобили, произведени преди 2000 г., които имат катализатор. Отстъпката ще бъде намалена от 50 на 30% и постепенно ще отпадне до 2017 г.
За колите с евростандарти отстъпката ще е до 50 на сто. Това решиха депутатите от парламентарната комисия по бюджет и финанси, като приеха на второ четене промените в Закона за местните данъци и такси, предаде БТА.
Според промените превозните средства с до 101 конски сили, снабдени с катализатори, но неотговарящи на екологичните категории Евро 3, 4, 5, 6 или ЕЕV ще заплащат данъка с намаление от 30 на сто за 2014 г. Намалението за 2015 година ще бъде 20 на сто, а за 2016 г. - 10%. През 2017 година ще отпадне.
Превозните средства, които съответстват на евростандартите пък ще ползват намаление от 40 на сто за Евро 3 и 4 и 50 на сто за тези, съответстващи на Евро 5 и Евро 6. Същият процент намаление важи и за автобусите, товарните автомобили, влекачите с ремарке.
Заместник-министърът на финансите Людмила Петкова посочи, че общините са уверили ресорното ведомство, че всяка община извършва контрол дали автомобилите, ползващи отстъпка в данъка, наистина имат катализатори.
Според данни на Сдружението на общините, които обаче не са пълни, защото не са от всички 264 общини, около 30-40 процента от автомобилите са с катализатори, но не отговарят на евростандартите, коментира Петкова.
Припомняме, че в началото на октомври правителството прие предложение за промяна на данъка за моторните превозни средства, която предвижда отпадането на данъчните облекчения за коли, произведени до 2000 година, с катализатори. Мотивът е, че срокът на годност на катализаторите е изтекъл и не би трябвало да се полага данъчно облекчение.
Без такси от храмовете и манастирите
Същевременно в приетите днес промени бе записано още, че общините няма да събират такса за битови отпадъци за услугите, предоставени на молитвени домове, храмове и манастири, в които се извършва богослужебна дейност.
Людмила Петкова поясни, че според данни на общините 931 са имотите, ползвани от молитвени домове и храмове, които ще се възползват от промяната в закона.
Досега 26% от храмовете са освободени от такса с решение на общинските съвети изцяло и 7 процента са освободени частично.
Петкова посочи, че МФ предвижда, че ще се наложи от централния бюджет към бюджетите на общините да бъдат преведени между 500 000 и 1 млн. лв. за компенсиране на общините за несъбирането на този данък.
преди 11 години За данък "Москвич" могат да говорят само кръгли ***. "Москвич" никога не са имали катализаторни уредби. За тях данъкът си остава такъв, какъвто е в момента. А и коли "Москвич" у нас вече се броят на пръстите на едната ми ръка. Та това се нарича ДИВ ПОПУЛИЗЪМ. А по-старите западни автомобили с катализатори ползват до момента отстъпка от 50% от данъка. За тях се отнася увеличението на данъка двойно, защото се иска премахването на тази 50% отстъпка. Сега искат да оставят отстъпката само за най-новите автомобили. Досега имаше стимул да се подменя и поддържа катализаторът, което носеше ползи за екологията. Отсега това нещо ще отпадне и всеки може да си замени катализатора с нормално гърне, при което колата ще стане чувствително по-мощна. С две думи - сбъркана работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар