Стратегия с план за реализация, в която да се уточнят приоритетите на България до 2020 г. в областта на инфраструктурните проекти в пътния сектор е подготвена от АПИ съвместно с регионалното министерство. В момента тя се обсъжда с експерти в пътния сектор и ще бъде внесена в Народното събрание до края на януари.
Това съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева днес по време на парламентарния контрол, предаде БТА. Според нея документът има нужда от сериозна доработка и затова по него ще се проведат дискусии в пътния и строителен бранш.
Терзиева посочи, че трябва да се изготви много реалистичен план с конкретни проекти и цифри заради различните възможни източници на финансиране. По нейни думи тази стратегия трябва да стане част от по-голямата транспортна стратегия, която готви ресорното ведомство.
Министърът напомни, че от Кохезионния фонд на Европейския съюз за пътни проекти до 2020 г. година са предвидени 482 млн. евро. Заедно с националното съфинансиране от 15 на сто сумата достига 567 млн. евро общ бюджет.
"Тези средства са недостатъчни за всички предвидени към момента пътни проекти, които са за около 1,8 млрд. евро, и се налага активно да търсим други източници на финансиране", посочи Терзиева.
Тя припомни, че заедно с транспортния министър Данаил Папазов са предложили на парвителството процентът национално съфинансиране за пътни проекти да се увеличи до 50%. "Това ще зависи от възможността на бюджета, но дори и при осигуряване на такова съфинансиране, бюджетът на приоритетната ос за пътища ще стигне около 963 млн. евро", допълни министърът.