Възстановено е движението на товарни автомобили през ГКПП - Капитан Андреево, съобщиха от пресцентъра на МВР.
По данни на полицията пунктът работи на пълен капацитет от 14.00 часа. На ГКПП-Лесово все още не се пропускат товарни автомобили в двете посоки. Леки коли, микробуси и автобуси преминават без проблем.
По-рано днес шефът на ИА „Автомобилна администрация” Димитър Ганев призна, че с турските превозвачи, блокирали границата, се търси диалог, но такъв не се получава.
Няма официална причина турските превозвачи да блокират българската граница, коментира Ганев по-рано днес. Във ведомството обаче подозират, че засиленият контрол във връзка с операция TISPOL, която се провежда от 7 до 13 октомври, е причината за недоволството.
По негови думи няма реципрочни мерки от българска страна относно превозвачите, границата не е била затворена по вина на българската държава или институции.
Проверките на българските власти са свързани с контрола на товарните автомобили и автобуси във връзка с настъпването на зимния сезон, уточни още Ганев.
От началото на TISPOL досега са проверени 860 превозни средства, от които 386 са с турска регистрация. Констатирани са 143 нарушения, от които 87 на турски превозвачи. Основните нарушения са свързани с неспазване на регламентираната почивка и непредставяне на гахографски листове. „Има случай, в който турски водач стига от Германия до България за 40 часа, тоест предполага се, че изобщо не е почивал“, коментира Ганев.
Той уточни, че санкцията за непредставяне на тахографски листове е 1 500 лева, а за неспазване на правилата за почивка е в зависимост от нарушението.
Манипулациите на шофьорските изпити
Следи от манипулация на листовките за шофьори са намерени при всички изпитващи в София, съобщи още изпълнителният директор агенцията.
Петима от 19-те инспектори са със спрени права и ще започне дисциплинарно производство срещу тях след проверката, установила манипулации и корупция. Останалите не могат да провеждат теоретични изпити. Началникът на сектора Бойко Нинов е освободен, а случаят е предаден на прокуратурата.
„Изпитващите, за да манипулират листовките, трябва да ги получат от някого. Оказва се, че кръгът от хората, включени в тази схема, е много голям. Всеки обаче казва – не съм аз“, каза Ганев. По думите му „злите езици“ говорят, че изпитът струва около 1 000 лева. Не е ясно колко души са го взели по този начин и откога действа схемата.
Сигналът за нея бил подаден на 5 юли за конкретна фирма. При пристигане на място е установено, че изпит вече е започнал. На изпитните тестове имало предварително сложени белези и на практика кандидатите решавали вече решени листовки.
Схемата не е сложна - с макетно ножче се срязва пликът, листовката се изважда и решава, после се връща обратно, а пликът се залепя с лепило. Жребият кой инспектор в коя фирма да отиде също се оказва манипулиран – имената с „правилните“ изпитващи се поставят в джобчетата, образувани при сглобяването на кутията, за да е ясно на представителя на фирмата, която си е платила, откъде да вземе листчето.
Инспекторът съответно получава пачка с предварително решени листовки с друг протокол.
При проверка на 110 папки от изпити след 1 януари, в 38 папки са открити следи от манипулиране. Не е открита подобна схема на друго място извън София.
Има и един случай с таблет – монтирана камера в копчето на ризата на кандидата, а той е бил със слушалка.
Всички теоретични изпити вече се провеждат само от служители на централната администрация, в момента се работи жребият кой изпитващ в коя фирма да провежда изпит да е електронен.
Началниците на областните отдели на ИА „Автомобилна администрация“ ще минат през конкурс, според готвения нов устройствен правилник, съобщи Димитър Ганев. До 2016 година по план трябва да се приключи с хартиените листовки и за изпита да се ползват само таблети.
*Допълнена към 17:25 с информацията за възстановеното движение
Още новини от България можете да намерите в Dnes.bg
преди 11 години Еми, ако наистина е така - браво. И дано в бъдеще е строг контрола.Аз навремето - бях в училище, където се взимаха книжки и ни скъсваха от вътрешни изпити с по-строги изисквания от тези на КАТ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар